Brno - Ruským finančníkům ze společnosti Metropol Investment Financial Company se nelíbí zaregistrovaná značka pro obří pražské nákupní centrum ve Zličíně.
To má chráněnou značku Metropole Zličín centrum módy a zábavy. Rusům to vadí, mají totiž v celosvětové databázi registrovánu značku Metropol.
Podle ruských podnikatelů jsou oba názvy natolik podobné, že by u lidí mohly vyvolat dojem, že patří jedné firmě. Navíc argumentují verdiktem Evropského soudního dvora, který v podobném případě rozhodl, že značky Life a Thomson Life jsou natolik podobné, že si je lidé mohou plést.
Nikdo si to nesplete
U českého Úřadu průmyslového vlastnictví ale Rusové se svými námitkami neuspěli. Úřad už dvakrát návrhy ruské společnosti zamítl. „Není pravděpodobné, že by průměrnému spotřebiteli značka Metropole ve spojením s názvem Centrum módy a zábavy evokovala souvislost s ochrannou známkou Metropol," rozhodl předseda úřadu Josef Kratochvíl.
Ruská firma se může ještě bránit u soudu.
Metropole Zličín patří mezi nejstarší a největší nákupní a zábavní centra v Česku. Rozkládá se na ploše 70 tisíc metrů čtverečních, kromě obchodů jsou tam restaurace a multikino.
V případě zličínské Metropole nejde o první spor o značku, ve které figurují ruské firmy. Česko tak například bylo dalším evropským trhem, kde firmy bojovaly o ochranné známky některých druhů ruské vodky.
Ruské spory v Česku
Ochrannou známku v Česku si totiž zaregistrovala společnost Spirit International se sídlem ve Světovém obchodní centru v Curacau na Nizozemských Antilách. Součástí známky jsou i nápisy "ruská vodka" a "dováženo z Ruska". ¨
A to se nelíbilo ruskému koncernu ZAO Sojuzplodoimport, který má v Česku registrovány další značky používané pro alkoholické nápoje jako je Baikal, The Jewel of Russia nebo Moskvich.
Firma z Antil se ale bránila tím, že se výrobek se nestane ruským jenom proto, že je vyroben v Rusku. A české úřady a soudy ji daly zapravdu.