Praha - Zájem o nová osobní auta se pomalu obnovuje, údaje ve společné statistice ale táhnou dolů lehké užitkové vozy. Prodej obou kategorií se v Česku od ledna do září zvýšil o 0,4 procenta na 134 068 aut.
Samotná kategorie osobních aut vzrostla o 6,8 procenta na 125 753 vozů. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.
Propad kategorie lehkých užitkových vozů o 47,5 procenta byl způsobený přesunem části registrací mezi osobní vozy po loňské změně zákona o dani z přidané hodnoty.
Nejoblíbenější značkou osobních aut je i nadále Škoda, která prodala za devět měsíců 39 591 aut, následuje Ford s 10 932 vozy a Volkswagen, který prodal 10 004 aut.
Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia s 19 278 registrovanými vozy, následuje Fabia a Kia Cee´d.
Nejlépe se prodávaly malé vozy, které měly podíl téměř 27 procent. Podíl malých a mini vozů ale proti loňsku klesl skoro o osm procentních bodů. Následují auta střední třídy s 20,5 procenta a nižší střední s téměř 19 procenty. Zhruba třetinu trhu tvořilo provedení kombi, hatchbacky a liftbacky mají podíl 26 procent.
V kategorii lehkých užitkových aut vede Ford se 1440 prodanými auty, druhý skončil Renault s 1081 vozy a třetí Fiat s odbytem 941 aut.
Propad prodeje nákladních aut ze začátku roku se téměř zastavil. Od ledna do září se prodalo 3611 vozů, což je o čtyři auta méně než loni. V samotném září stoupl prodej o polovinu.
Nejvíce prodal DAF, Mercedes Benz a MAN. Poptávka po autobusech od ledna do konce září klesla o 11,5 procenta na 461 vozidel.
Odbyt motocyklů se za devět letošních měsíců snížil o 5,9 procenta na 16.698 strojů. Nejprodávanější byla značka Rhon (2167), následuje Honda (914) a Yamaha (619).