Prima v účinnosti reklamy dotahuje Novu

dkl, ČTK
24. 8. 2006 18:15
Praha - Z propastného rozdílu, který mezi televizemi panoval ještě loni, se stává ztráta, kterou může Prima velmi rychle dohnat.

Ještě loni totiž rozdíl mezi účinností reklamy na Nově a na Primě byl celých 50 procentních bodů. Ten se však snížil až na současných 6,8 bodu.

Podíl televize na sledovanosti reklamy se měří pomocí odvysílaných reklamních zásahů, takzvaných GRP bodů. Jeden tento bod znamená oslovení jednoho procenta dospělé populace, tedy 85 tisíc lidí, touto reklamou

Na základě tohoto ukazatele se následně určuje i cena, za kterou se vysílací čas prodává.

A tak má nyní Nova podíl na sledovanosti reklamy 46,6 procenta, zatímco prima 39,8 procenta. Meziročně si tak Nova pohoršila o více než 20 procentních bodů, Prima si o 22 bodů polepšila.

Miliardy v šotech

Hrubé výdaje firem na televizní reklamu bez slev, bonusů a výměnných obchodů meziročně v červenci stouply o zhruba 117
milionů na 1,17 miliardy korun. To představuje meziroční nárůst asi o 11 procent. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect.

V červenci bylo odvysíláno o 6519 reklamních spotů více, což znamená časový úsek v délce 49 hodin. V programu Primy se objevilo o více než 48 hodin více reklam, zatímco na Nově byl nárůst jen 16,5 minuty za celý měsíc.

Prací prášky na špici

Největším televizním inzerentem byl v červenci Procter & Gamble se 114,9 milionu korun. Následuje Reckitt Benckiser s 74,6 milionu a Telefónica O2 s částkou 65,1 milionu. První pětku uzavírá Henkel se 64 miliony a Unilever s 62,2 miliony.

Meziročně nejvíce v červenci zvýšily investice z větších inzerentů společnosti Kofola, UPC Direct, SC Johnson, Telefónica a Sazka.

Naopak z větších klientů poklesly reklamní investice u Beiersdorfu nebo Danone. Mezi inzerenty, kteří ke své propagaci letos v červenci využívali televizi, zatímco loni ne, patří mimo jiné T-Mobile, Lidl nebo ČSOB.

 

Právě se děje

Další zprávy