Praha - Speciální kanál "pro ženy" nemusí být jen pro ženy, tak jako Primu Cool nesledují jen mladí muži, ale z 35 procent právě ženy. Cílová skupina je jen značka, říká v době spuštění "ženského" kanálu Prima Love generální ředitel televize Prima Marek Singer.
Přeloženo: cílem je přilákat nejen aktivní ženy, ale třeba i domácí puťky, které by se rády aktivními ženami cítily.
Právě na tuto notu hrají seriály typu Zoufalé manželky nebo Ally McBealová. Ale chybět nemají ani "romantické" filmy.
A.cz: Spouštíte nový programový kanál pro ženy. Má až tak velký potenciál?
Podobnou diskusi jsem absolvoval před dvěma roky, kdy se lidé podobně ptali na Prima Cool. Ale tady si myslím, že cílová skupina není ani tak vyhraněná. Tady je výzva udělat program tak, aby si pokud možno nekonkuroval s Primou.
Fakta:
Zahájení vysílání
- Prima - 1993 (zpočátku jako FTV Premiéra)
- Nova - 4. 2. 1994
Digitální éra
- ČT24 - 2. 5. 2005
- Óčko - 8. 12. 2005
- ČT4 Sport - 10. 2. 2006
- TV Public - 12. 7. 2007
- Z1 - 1. 6. 2008
- TV Barrandov - 11. 1. 2009
- Prima Cool - 1. 4. 2009
- Prima Love - 8. 3. 2011
A.cz: Budou se tam tedy přesouvat některé programy?
Ano. Na jednu stranu to zacílí na určitou skupinu, na druhou stranu umožní Primě být skutečně rodinnou televizí. Jsme komerční televize a ženy jsou zajímavá cílová skupina a tak jsme se na ně dost orientovali.
A.cz: Ženský kanál - nebude to takové "Sama doma"?
Nebude to "Sama doma". Ženy, na které cílíme, jsou spíše mladšího, středního věku a trošku možná dynamičtějšího životního stylu.
A.cz: Ale ty aktivnější, dynamičtější se přece na televizi moc nedívají...
To ale bylo přesně s Primou Cool: mladí a televize? Ti přece na ni vůbec nekoukají. Jsou na internetu. A není to pravda. Něco jiného jsou průzkumy a pak, co dělají: když se lidí zeptáte, na co by chtěli koukat, tak by ČT2 měla mít 20 procent. Všichni by chtěli být aktivní - tím myslím lidi zaměřené možná na něco kosmopolitnějšího, méně zaměřené na pořady, které hrají na notu toho retra. Prima Cool je pro muže, toto by měla být trochu Prima Cool pro ženy.
A.cz: Jenže: není to prostě tak, že mluvíte o aktivních a dynamických, ale ve skutečnosti cílíte na ženy v domácnosti...
... myslíte ty pasivnější.
A.cz: ... kterým dáte nahlédnout do umělého světa?
Samozřejmě, samozřejmě. Zase Prima Cool: je cílená na relativně velmi mladé publikum a spíše muže. Výsledek je, že průměrný věk diváka je něco nad 30 let a poměr mužů a žen je 65 na 35. Tím jasným cílením spíše říkáte: tohle je značka určená takovýmto lidem. A ti, kteří se na to nabalí...
A.cz: Ti, kteří se jen chtějí cítit takovými lidmi?
Tak.
A.cz: Čím konkrétně odlišíte Primu Love od Primy?
Otázka je, co tam dáváme, a druhá, kdy to tam dáváme. Část věcí se přesune z Primy, protože na Primě mi "Zoufalé manželky" dělají nějakých 300, 400 tisíc divaček, diváků v 10 večer. Víc to nebude, protože tento seriál má atmosféru, která spoustě českých divaček nevyhovuje. A já ho nejen přesunu, ale dám ho o hodinu dřív. Ale kdybych to dal o hodinu dřív na Primě, tak si ve sledovanosti ublížím.
A.cz: Říkáte, že je to kanál pro ženy, které by se měly vzájemně podporovat, sdílet pocity. Počítáte tedy s interaktivními prvky?
Nechte se překvapit. Ale je to směr, na kterém pracujeme.
A.cz: Znamená to, že ženy třeba budou hlasovat, co chtějí vidět, nebo počítáte s diskusními pořady pro ženy?
Může být. Těch forem je mnoho. Ale chceme se vyhnout tomu, aby se z toho stalo "Sama doma". Proto s tím nezačneme hned na počátku. Bude to postupné přidávání.
A.cz: Stačí vám 3procentní podíl na trhu?
V prvním roce ano.
A.cz: Podle některých informací stál rozjezd 300 milionů korun. Je to tak?
Je to interní informace. Ale vzhledem k tomu, že to není "odpadový" kanál, tak je to investice.
A.cz: A větší, než jste čekali?
To ne, je to tak, jak jsme si to představovali. Ale přesnou částku bych nerad říkal.
A.cz: Ale zhruba těch 300 milion sedí, nebo ne? Nebo je to střelba naslepo?
Je to dost střelba naslepo.
A.cz: Je to víc, nebo méně, je to přestřelená částka?
Pokud se ptáte na první rok, je přestřelená, pokud se ptáte na celoroční provoz, tak když se jí bude dařit, tak se to může dostat i k těmto částkám.
A.cz: Kdy čekáte návratnost?
V pětiletém horizontu.