Plzeň - O něco méně piva než v roce 2008 prodal vloni Plzeňský Prazdroj. Objemy meziročně mírně poklesly o 1,9% na 10,5 milionu hektolitrů. Uvádí se to v dnešní tiskové zprávě společnosti.
"Pivní trhy po celém světě se v uplynulém roce potýkaly s těžkostmi. Finanční krize postihla jak tuzemský trh, tak i některé z našich exportních trhů," řekl generální ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj Doug Brodman.
Na domácím trhu se prodej piva z pivovarů této skupiny snížil o 4,5%, "což odpovídá celkovému poklesu českého pivního trhu," dodal mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček. Celkově prodal Prazdroj v České republice 7,55 milionů hektolitrů piva.
Stále více piva vaří v licenci
Zahraniční prodeje v loňském roce ale vzrostly o 7,2%. Stalo se tak především díky nárůstu licenční výroby, neboť ta ve srovnání s rokem 2008 stoupla o více než patnáct procent. I když export piv z Česka vloni klesl o deset procent, celkově si právě díky licenční výrobě Plzeňský Prazdroj v zahraničí polepšil. Konkrétně se prodeje zvýšily o více než sedm procent.
"Zaznamenali jsme úbytek na americkém trhu i na některých trzích v Evropě, jako například v Maďarsku a Polsku. Prodejní objemy dalších klíčových zemích (Francie, Španělsko a Velká Británie) naopak vzrostly," informoval Mareček.
Podle Marečka Češi vloni méně pili v hospodách, což se projevilo na menší spotřebě Radegastu a Gambrinusu. Naopak Velkopopovického kozla se vloni vypilo opět více, díky čemuž si upevnil za Gamrbinusem pozici české dvojky. Úspěch zaznamenala i jedenáctka Gambrinus, která už je nejprodávanější čepovanou i lahvovanou jedenáctkou v ČR.