Naopak nejméně aut prodávají autosalony v Karlovarském a Pardubickém kraji a na Vysočině.
Praha má na trhu třetinový podíl s 20 215 prodanými vozy a spolu se Středočeským krajem v ní najde kupce 45 procent všech nových aut.
V Moravskoslezském kraji a jeho metropoli Ostravě se od ledna do června prodalo 5687 vozů. Karlovarský kraj naopak hlásí za stejné období jen 1368 vozů, Pardubický 1811 aut a Vysočina 2384 vozů.
"Přece jen finanční síla obyvatelstva a zejména firem, které mají v Praze centrálu, je mnohem vyšší než v ostatních oblastech země," řekl analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka.
Vlivná silná ekonomika
Nejnižší prodeje by se podle něj daly čekat spíše v nejchudších krajích, jako jsou severní Morava a severní Čechy, ale ty jsou na rozdíl například od Vysočiny zase hustěji osídlené, což je rovněž podstatný faktor pro počet prodaných aut.
"Nynější síla české ekonomiky je vidět i na rostoucích prodejích automobilů a to i přes negativní vysokou cenu ropy, která nákupy značně ovlivňuje," dodal.
Domácí výrobci a oficiální dovozci v prvním pololetí prodali 62 509 nových osobních vozů, což je téměř o sedm procent méně než loni.
Spolu s kategorií lehkých užitkových vozů, do které se přesunula část osobních aut kvůli odpočtu DPH, prodej vzrostl o 1,4 procenta na 85 469 vozů.