Polovina Čechů si raději připlatí. Značky táhnou

jem
24. 11. 2009 11:53
Z výzkumu Společnosti Median vyplývá, že jsou Češi ochotni připlatit si za kvalitu
Takto by například mělo v budoucnu vypadat oddělení konfekce. Ačkoli: Je slovo konfekce dostatečně moderní?
Takto by například mělo v budoucnu vypadat oddělení konfekce. Ačkoli: Je slovo konfekce dostatečně moderní? | Foto: Tesco

Praha - Z průzkumu veřejného mínění, který provedla společnost Median vyplývá, že více než polovina lidí (57 %) je ochotna, si za kvalitní zboží či služby připlatit.

Naopak toho názoru, že se to určitě nevyplatí, jsou pouhé tři procenta respondentů.

Většina dotázaných (42 %) odpověděla na dotaz, zda se vyplatí připlatit si za kvalitu „spíše ano." Z odpovědí lidí dále vyplývá, že značku pokládá za záruku kvality 46 % Čechů.

Necelá třetina lidí (30 %) nevidí přímou úměru mezi cenou a kvalitou. Z výzkumu vyplývá i jedno paradoxní zjištění. Muži věří značkám více než ženy, ale dámy jsou za značkové zboží ochotny více utrácet.

S výrokem, že je značka zárukou kvality, naprosto souhlasí 47 % respondentů, naproti tomu zásadně nesouhlasí 17 % dotázaných. Bez vyhraněného názorů je 36 % lidí.

Sběr dat probíhal od ledna do června letošního roku mezi náhodně vybraným vzorkem obyvatel České republiky. Celkem odpovídalo 7527 mužů a žen ve věku od 12 do 79 let.

 

Právě se děje

Další zprávy