Podomních prodejců přibývá: Je jich přes 220 tisíc

ČTK ČTK
21. 4. 2011 15:38
Celkové tržby ale členům asociace osobního prodejů vloni i předloni klesaly
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Komerční sdělení

Praha - Pravděpodobnost, že vám do domu zavítá podomní prodejce nebo vás pozvou na večeři s prodejním programem, se zvyšuje. Počet prodejců, kteří se zabývají přímým prodejem, se totiž v Česku v posledních letech zvyšuje.

Zatímco v roce 2007 jich bylo evidováno 215 701, loni počet prodejců vzrostl na 221 315. Češi formou přímého prodeje nakupují hlavně kosmetiku, oblečení, obuv, drobnou elektroniku, knihy či nádobí a domácí potřeby.

Vyplývý to z informací, které agenutře ČTK sdělil předseda AOP a ředitel Oriflame Czech Republic Mirek Kopřiva.

Obrat osobního prodeje jsou necelé čtyři miliardy

Pokles trhu osobního prodeje se loni v Česku zpomalil. Zatímco v roce 2009 se celkový obrat členů Asociace osobního prodeje (AOP) po předchozích růstových letech kvůli hospodářské krizi snížil meziročně o 124 milionů korun na 3,893 miliardy korun, tak loni klesl o 20 milionů korun na 3,873 miliardy korun.

Například společnosti Amway Česká republika, která patří mezi hlavní hráče na tuzemském trhu přímého prodeje, loni klesly tržby za prodej zboží z 398,8 milionu korun v roce 2009 na 358,9 milionu korun. Amway prostřednictvím sítě distributorů prodává čisticí a prací prostředky, kosmetiku, potravinové doplňky či domácí potřeby.

aké konkurenční Oriflame loni klesly tržby meziročně o čtyři procenta na 1,044 miliardy korun a její hrubý zisk se snížil o šest procent na 70,314 milionu korun. "V první polovině loňského roku jsme kvůli globální finanční krizi zaznamenali pokles poptávky o naše produkty. To se pak celkově promítlo do našich finančních výsledků," uvedl Kopřiva.

AOP má nyní šest řádných členů, kterými jsou Amway, Avon, Just, Mary Kay, Oriflame a Vorwerk. Přidruženým členem je firma Family Frost.

 

Právě se děje

Další zprávy