Praha - Bílých míst v síti hypermarketů v Česku loni opět o něco ubylo. V dosahu 20 kilometrů od některého z hypermarketů žije podle zjištění společnosti Indoma GfK 88 procent obyvatel Česka.
V loňském roce nově otevřelo deset velkoplošných prodejen a počet hypermarketů se tak zvýšil na 268.
Obchodní řetězce navíc dbají na to, aby obsadily právě poslední bílá místa v menších městech s deseti až dvaceti tisíci obyvateli. V takových městech loni otevřelo sedm z deseti nových hypermarketů.
Nejvíce se rozrůstá síť Tesco
Mezi počtem potenciálních zákazníků je mezi jednotlivými prodejnami velký rozdíl podle toho, v jak hustě obydleném území stojí.
"U pražských prodejen žije v dojezdové vzdálenosti 20 km i více než 1,3 milionu obyvatel, také proto o zákazníky bojuje hned 23 hypermarketů. Pro některé prodejny v malých městech je to ale méně než 40 tisíc obyvatel, u Tesca v Aši a Sušici například méně než 30 tisíc obyvatel," uvedla společnost Incoma ve zprávě.
Jedničkou bylo v expanzi v loňském roce Tesco se sedmi otevřenými hypermarkety.