Po škodovkách je hlad. Nejvíce lidé chtějí octavie

Radek Pecák Radek Pecák
10. 2. 2011 11:40
Největší nárůsty prodejů ale zaznamenává model superb
Superb combi se stal v lednu v Česku prodejním šlágrem.
Superb combi se stal v lednu v Česku prodejním šlágrem. | Foto: Aktuálně.cz

Mladá Boleslav - Nejlepší začátek roku v historii zaznamenala mladoboleslavská automobilka Škoda. Výsledek 68 400 prodaných vozů za leden je o více než čtvrtinu lepší než vloni.

Obrovským tempem stále roste zájem zákazníků o superby, kterých si koupilo o 80 procent více lidí než před rokem, také prodeje fabií meziročně vzrostly o třicet procent.

Dvojciferných přírůstků podnik dosáhl zejména v růstových regionech, kterými jsou Čína, Indie a  Rusko.

Silného růstu dosáhla Škoda i v západní Evropě (bez Německa). Prodeje zde vzrostly o 22,4 % na 19 200 vozů. V Nizozemí značka prodala více než 3.000 vozů a zvýšila tak svůj prodej téměř na šestinásobek (leden 2010: 600 vozů). Značných přírůstků bylo dosaženo také v Belgii (+ 120,2 %), Švédsku (+ 35,6 %), Irsku (+ 31,4 %) a Rakousku (+ 15,4 %).

Nejprodávanější je stále octavia

"Škoda i v roce 2011 důsledně udržuje svůj kurs," prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. "Máme před očima jasný cíl, do roku 2018 chceme naše prodejní výsledky nejméně zdvojnásobit. První měsíc roku jasně ukazuje, že jsme i v roce 2011 na dobré cestě.

Na domácím trhu značka dodala zákazníkům celkem 4 200 vozů (+ 1,2 % v porovnání s rokem 2010). Působivý nárůst o 234,7 % zaznamenala s více než 400 prodanými vozy v České republice vlajková loď Superb Combi. Octavia se zlepšila o 37,3 %, Octavia Combi o 37,0 %.

Nejprodávanějším modele zůstává Octavia (29 800 vozů/ +22,2 %), následuje Fabia (20 000 vozů/ +30,9 %), Superb (10 700 vozů/ +80,3 %), Yeti (4 600 vozů/ +27,3 %). Dále klesají prodeje roomsteru (2 100 vozů/ -8,5 %) a Octavie Tour (1 100 vozů/ -56,6 %).

 

Právě se děje

Další zprávy