Brno - Je lepší zvolit pro hledání práce inzertní portál nebo sociální síť? Svoje možnosti samozřejmě uchazeči znásobí, pokud využijí všechny možnosti, které se jim naskýtají. Nicméně čeští personalisté zatím sociálních sítí typu LinkedIn nebo Facebook příliš nevyužívají.
Ve svém průzkumu mezi personalisty českých firem to zjistila společnost LMC, která provozuje pracovní portály Práce.cz a Jobs.cz.
"Z našeho průzkumu vyplynulo, že sociální sítě pracovně využívá jen 24 procent dotázaných, 27 procent z nich je využívá jen soukromě a 44 procent z nich se sociálním sítím zcela vyhýbá," konstatovala Jana Skalová ze společnosti LMC.
Naopak pracovní portály jsou pro personalisty zcela běžným pracovním nástrojem.
"Facebook slouží z 90 procent k zábavě, ne k hledání práce, LinkedIn je profesní síť a zatím ji personalisté tolik v Čechách nevyužívají. Je to způsobeno tím, že personalista musí sám vyvinout aktivitu a oslovit uchazeče a je zde patrná absence zájmu kandidáta o konkrétní pozici a firmu," uvedl Ondřej Mysliveček, analytik LMC.
Sami personalisté potvrzují, že využívání sociálních sítí je u nás teprve v počátcích. To se však může změnit.
"Hodně se inspirujeme v zahraničí, a tam je právě LinkedIn hodně mocným nástrojem, zvlášť pro hledání lidí ze specifických oborů," vysvětluje Jiří Halbrštát, marketingový manažer společnosti Manpower.
Podle něj sice počáteční práce s touto sociální sítí může být časově náročnější, postupně se však může bohatě vyplatit.