Stockholm - Lidé už zase začali nakupovat oblečení. Alespoň to napovídá čistý zisk švédského řetězce obchodů s oděvy Hennes & Mauritz AB v prvním fiskálním čtvrtletí. Podle dnes zveřejněných výsledků jí stoupl o 45 procent na 3,7 miliardy švédských korun (9,6 miliardy Kč).
Zisk před zdaněním stoupl o 41,7 procenta na 5,1 miliardy švédských korun. Hrubá marže byla na úrovni 61,9 procenta, což je lepší výsledek než předpokládali analytici oslovení agenturou Reuters. Podle nich jí k dobrému výsledku pomohl růst tržeb a nové obchody.
Také není tak náchylná k výkyvům v tržbách díky svým poměrně příznivým cenám a faktu, že působí na mnoha trzích.
Firma je druhým největším prodejcem oděvů v Evropě a třetím na světě.
Firma chystá další expanzi
H&M měl na konci února celkem ve třiceti zemích včetně ČR 1992 obchodů, o 244 více než před rokem. Jen za uplynulé čtvrtletí firma otevřela čtyři nové prodejny.
V otevírání nových prodejen chce pokračovat i letos, celkem plánuje 240 nových obchodů, zejména v USA, Británii, Číně, Francii, Německu a Itálii.