Praha - Centrální registr administrativních budov má začít plně fungovat v neděli 28. října. Oznámili to zástupci Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových.
Projekt má za cíl zefektivnit správu státních budov. Jejich komplexní databázi dosud stát neměl. Celkem je to víc než 4800 nemovitostí.
"Centrální registr vznikl z potřeby sjednotit evidenci budov v majetku státu do jedné databáze, a získat tak přehled o volných a využitých plochách," uvedla vedoucí projektu Kateřina Schön. Nový registr by měl rovněž podle ní stanovit i pravidla pro evidenci státního majetku na vládní i regionální úrovni.
Cena celého projektu byla 255 milionů korun, proti odhadům o 14 milionů méně. Na financování se podílely také evropské fondy. Do pilotního projektu se zapojilo 14 státních organizací, z toho osm ministerstev.
Největší pojišťovna prodává svůj majetek. Podívejte se, co je k mání:
Projektu by se v plném provozu měly povinně účastnit všechny státní organizace na základě připravované novely zákona o majetku státu. "Pokud by se schvalování normy oddalovalo, je připraveno nařízení vlády," uvedla Schön.
Nepotřebný státní majetek bude také možné díky novému systému nabídnout veřejnosti, a to na jednom místě. "Projekt Centrálního registru administrativních budov by se tak měl stát také prostředkem boje proti korupci," uvedla Schön.
Nápad na zřízení registru se objevil v roce 2007, o rok později ho podpořila vláda. Samotný projekt od podzimu 2010 realizuje Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.
Kupte si vilu, nebo rovnou ubytovnu. Armáda opět nabízí