Berlín - Skončily zimní výprodeje a Němci opět přestali utrácet. To je nejspíše příčina toho, že maloobchodní tržby v Německu se v březnu v reálném vyjádření o 2,4 procenta snížily, zatímco v únoru vykázaly růst o 1,1 procenta.
Výsledky dnes zveřejnil německý statistický úřad.
Výsledek je pro analytiky překvapením, protože se čekalo, že tržby se výrazněji nezmění. V porovnání s výsledky roku 2009 jsou tržby o 2,7 procenta vyšší, což je naopak lepší výsledek, než se čekalo. Navíc tak skončilo desetiměsíční období vytrvalého poklesu tržeb.
"Březnový pokles nám znovu ukazuje smutný obraz vývoje soukromé spotřeby v Německu: kocovina z výprodejů na konci sezony. Maloobchodní tržby snad v každém roce klesají, když v Německu skončí tradiční zimní výprodeje," řekl ekonom finančního ústavu ING Financial Markets Carsten Brzeski.
V nominálním vyjádření se maloobchodní tržby v Německu v březnu snížily o 1,8 procenta. Meziročně vykázaly vzestup o 3,9 procenta.
Data se opírají o tržby v sedmi spolkových zemích, které se na celkovém obratu maloobchodu v Německu podílejí asi ze 76 procent.