Praha - Nejhodnotnější českou značkou je Škoda Auto, následují ji pivovary Plzeňský Prazdroj a Budějovický Budvar. Vyplývá to z ankety Hospodářských novin, které se zúčastnilo téměř čtyřicet odborníků na reklamu, marketing, finance a právo.
Ekonom Aleš Michl z Raiffeisenbank říká, že značka tvoří v průměru asi dvacet procent z hodnoty celé společnosti. Někdy se ale může podílet i více než polovinou.
Čtvrté místo obsadila obuvnická firma Baťa a na pátém je výrobce nealkoholických nápojů Kofola.
Odborníci tvrdí, že v České republice se na značku nehledí se stejnou vahou jako v zahraničí. Poukazují na nedávnou proměnu Živnobanky v banku UniCredit. O svá jména postupně přišel provozovatel pevných linek, tedy Český Telecom, i všichni mobilní operátoři.
Ze světového hlediska si nejlépe vede internetový vyhledavač Google. Druhou společností v pořadí je General Electric a na bronzové příčce se umístil softwarový gigant Microsoft. Čtvrté místo obsadila limonáda Coca-Cola a americkou čtveřici doplňuje čínský China Mobile.
Souvislosti: