Nejúspornější Škodovka: stačí jí 3,4 l na 100 km

Radek Pecák Radek Pecák
4. 5. 2010 14:00
Historicky nejnižší spotřeby ze všech dosud představených Škodovek bude mít fabia ve verzi Greenline
Označení modelu na zádi
Označení modelu na zádi | Foto: Škoda-auto

Mladá Boleslav - S pouhými 3,4 litry nafty by měla vystačit nová Škoda Fabia Combi Greenline během stokilometrové jízdy. Stane se tak nejúspornější Škodovkou v dosavadní historii vozů se značkou Škoda. Současně s ekologickou verzí fabie začne mladoboleslavská automobilka u svých obchodníků od června nabízet i Roomster GreenLine.

Firma o tom dnes informovala v tiskové zprávě.

Hlavní zbraní pro snížení spotřeby u obou vozů je nový motor se systémem vysokotlakého přímého vstřikování common rail 1,2 TDI CR DPF/55 kW. Kromě toho má pomocníky v systému Start-Stop, rekuperaci brzdné energie či doporučení zařazení rychlostního stupně na displeji mezi tachometrem a otáčkoměrem.

Roomster GreenLine pojede za 4,2l na 100 km

Spotřeba Roomsteru GreenLine je poněkud vyšší - kvůli vyšším aerodynamickému odporu dosahuje 4,2 l na 100 km.

   

Kromě nízké spotřeby se tato fabia stane i nejčistší z hlediska vypouštěného CO2 na 1 km. Hodnota 89 gramů je mimochodem naprosto shodná s tou, jakou se chlubí hybridní Toyota Prius. Cena Fabie Combi GreenLine je 366 900 Kč, roomster je dražší o 24000 Kč.

Pomůže i zakrytý podvozek

Ve standardní výbavě obou aut jsou například tempomat, stabilizační systém ESP, mlhovky s funkcí denního svícení a také systém start&stop. Právě ten má další významný vliv na snížení průměrné spotřeby. Jakmile totiž řidič přijede například k semaforu a vyřadí rychlost, motor automaticky zhasne. Spustí se opět při zmáčknutí spojkového pedálu. Další elektronická vymoženost umožňuje menší zatížení motoru díky zvýšenému dobíjení akumulátoru během zpomalování automobilu a naopak odpojení alternátoru při akceleraci.

Tímto způsobem lze podle tiskového mluvčího Škody-auto Evžena Krauskopfa při městské jízdě ušetřit od 0,3 do 0,9 l na 100 kilometrů jízdy, v kombinovaném režímu se pak spotřeba sníží o zhruba tři desetiny.

Mezi další opatření zvyšující hospodárnost provozu patří funkce doporučení zařazení rychlostního stupně, snížení a aerodynamické zakrytí podvozku a rovněž použití pneumatik s nízkým valivým odporem.

Kromě fabie combi a roomsteru již Škodovka delší dobu nabízí také octavii a superb GreenLine. "S fabií hatchback" GreeLine se podle Jakuba Šulce z tiskového oddělení Škodovky také počítá.

 

Právě se děje

Další zprávy