reklama
 
 

Nejnižší ceny ojetin jsou minulostí. I tak jsou výhodné

4. 5. 2009
Ceny ojetých aut byly nejníže v prosinci loňského roku. Pokles se však zastavil.

Brno - Nespoléhat na zavedení šrotovného a raději výhodně koupit ojeté auto? Ten nejvhodnější čas pro takové rozhodnutí už nejspíš minul. Podle odborníků se letos dlouhodobý pád cen ojetin v Česku zastavil. Ceny se však stále drží nízko.

Pokles cen podle nich trval po celý loňský rok. Nejvýhodnější tak bylo koupit ojeté auto v bazaru vloni v prosinci, kdy byly ceny na historickém minimu.

"Je pravda, že v prosinci sestoupily ceny na dno. A na něm se od té doby drží, nedošlo k žádnému dramatickému nárůstu," konstatoval obchodní ředitel Auto Esa Tomáš Svoboda.

Společnost Leaseplan však uvádí, že ceny začaly opět pomalu růst. A to až o deset procent.

"U ojetých Octavií II se během prvního čtvrtletí ceny zvýšily zhruba o 20 tisíc korun, u Fabií byl nárůst pozvolnější," uvedl Martin Mitterwald, ředitel společnosti LeasePlan, která se zabývá operativním leasingem vozidel.

Nákup je pořád výhodný

Ceny jsou však jednoznačně stále níž než před rokem.

Pro nadcházející měsíce předpokládají odborníci spíš ustálení ceny ojetin. Jedinou ranou, která by na majitele autobazarů mohla dopadnout, by bylo podle Mitterwalda zvažované zavedení šrotovného.

"To by zvýšilo zájem o nová auta. Ceny by mohlo snížit i posilování koruny, které by vedlo k opětovnému dovozu ojetin z ciziny," dodal Mitterwald. Dalším zajímavým faktorem podle něj bude vliv novely zákona, která podnikatelům umožňuje odpočet DPH i při nákupu ojetého auta. Ta začala platit v dubnu.

Nabídka aut z druhé ruky se však bude v dohledné době tenčit. Od loňského roku se totiž dramaticky propadl dovoz ojetých aut ze zahraničí.

"Zatímco vloni se dováželo 18 až 19 tisíc aut měsíčně, nyní je to 8 tisíc. Může se stát, že bude ojetin nedostatek," vysvětlil Svoboda.

Naopak zavedení šrotovného by podle něj cenu ojetých aut výrazněji neovlivnilo. "Z trhu by pak teoreticky zmizela auta v ceně do třiceti tisíc - jen tak by se jejich likvidace majitelům vyplatila. A tato cenová kategorie rozhodně nepatří mezi nejpopulárnější," dodal Svoboda.

Trh s ojetými vozy podle něj důsledky krize zatím nepocítil. Nezvykle nízko klesla poptávka jen v loňském říjnu a listopadu, kdy se v médiích nejvíce diskutovalo o krizi a jejích dopadech.

autor: Veronika Skálová | 4. 5. 2009

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama