Jak šla historie Škoda Auto: od Laurin&Klement k 20 letům s VW

Jak šla historie Škoda Auto: od Laurin&Klement k 20 letům s VW
První automobil značky spatřil světlo světa v roce 1905
Po první světové válce se firma dlouho vzpamatovávala a majitelé ji nakonec prodali plzeňské Škodovce. Úspěšným modelem se ve třicátých letech stal popular
Koncepce podvozku Popularu se používala dlouhá desetiletí až do začátku výroby modelu 1000 MB. Ten byl první, který měl samonosnou karoserii a byl to na dlouhá léta poslední automobil z Mladé Boleslavi, který snesl srovnání se západoevropskou konkurencí
Kabriolet Felicia se také vymykal z nudné produkce fabrik v socialistické zóně
Foto: Aktuálně.cz
Radek Pecák Radek Pecák
9. 12. 2010 8:20

Před dvaceti lety vláda rozhodla o tom, že tehdejší národní podnik Automobilové závody Mladá Boleslav koupí německý koncern Volkswagen. Automobilka už za sebou v dé době měla mnoho desetiletí existence, během nichž slavila úspěchy i upadala.

 

Právě se děje

Další zprávy