Nejdražší značkou na světě je internetový vyhledávač

Ekonomika Ekonomika
28. 4. 2010 11:05
Hodnota zavedených značek neklesala ani v době krize
Toto logo je nejcennější na světě
Toto logo je nejcennější na světě | Foto: Reuters

New York - Nejdražší obchodní značkou světa je stále internetový vyhledávač Google. Jeho cena je podle dnes zveřejněného žebříčku výzkumné agentury Milward Brown Optimor 114,3 miliardy dolarů (asi 2,2 bilionu korun). Google je na první příčce již počtvrté za sebou a letos jeho cena opět o 14 procent vzrostla.

Naproti tomu hodnota značek zavedených gigantů z oboru potravinářství - 5. Coca Cola a 6. McDonalds spíše stagnovala.  Hodnota značky Google je dnes zhruba již dvojnásobná proti zmiňované Coca Cole a McDonalds.

Technologické firmy okupují vršek žebříčku - druhé místo patří značce IBM a třetí výrobci počítačů Apple. Čtvrté místo obsadila společnost Microsoft.

10 nejhodnotnějších značek

  • 1. Google 114
  • 2. IBM 86
  • 3. Apple 83
  • 4. Microsoft 76
  • 5. Coca Cola 68
  • 6. McDonald's 66
  • 7. Marlboro 57
  • 8. China mobile 52
  • 9.GE 45
  • 10. Vodafone 44

Podle komentáře společnosti ke zveřejněnému žebříčku se letos významně propadla hodnota automobilových značek. V průměru o patnáct procent. První z automobilek v žebříčku je na 25. místě německé BMW, hned o místo za ním je Toyota. Hodnota jejího loga však ve srovnání s loňskem klesla o 27 procent, BMW jen o 9. Nyní je tedy hodnota jejich značek prakticky stejná (zhruba 21 miliard dolarů).

IKEA vypadla

Úplně ze žebříčku Top 100 vypadly  takové značky jako je KFC nebo IKEA. Naopak stále výše se posouvají asijské značky. například China Mobile je osmá, na 45. místě se ocitla první indická značka ICICI. Do elitní stovky se také vrátil korejský Samsung, jehož hodnota meziročně posílila o 80 procent.

Nejhodnotnější evropskou značkou je na 10. místě britský Vodafone.

Experti předpokládají, že do stovky nejdražších značek již zřejmě příští rok pronikne Facebook. Hodnota její značky dosáhla 5,5 miliardy dolarů, což je o necelé dvě miliardy méně než kolik činí hodnota značek umístěných na samém konci žebříčku Top 100.

Finanční ocenění značek podle Millward Brown je výsledkem kombinací finanční hodnoty značky v kombinaci s marketingovým výzkumem jejích spotřebitelů a firemních uživatelů. Millward Brown k tomu využívá nejenom vlastní průzkumy, ale i data společností Bloomberg a Datamonitor.

 

 

Právě se děje

Další zprávy