Boston - Americký softwarový gigant Microsoft bude brzy připraven představit svou dlouho očekávanou bezplatnou antivirovou službu.
Má se stát konkurencí pro antivirové produkty firem Symantec a McAfee.
Microsoft nyní podle mluvčího testuje prvotní verzi služby mezi svými zaměstnanci. Brzy však zpřístupní zkušební verzi produktu na svých internetových stránkách.
Microsof a konkurence
Nová služba by mohla zasáhnout tržby firem Symantec a McAfee, které získávají miliardy dolarů ročně za ochranu osobních počítačů před útoky hackerů. "Je to dlouhodobá konkurenční hrozba," řekl ke službě Microsoftu analytik Daniel Ives ze společnosti FBR Capital Markets. Dodal však, že krátkodobé dopady budou minimální.
Služba označovaná jako Morro bude podle Microsoftu nabízet základní prostředky pro boj se širokou škálou počítačových virů. Služba tak bude pravděpodobně srovnatelná s levnějšími produkty firem Symantec a McAfee, které stojí zhruba 40 dolarů (765 Kč) ročně, napsala agentura Reuters.
Představitelé firem Symantec a McAfee již dříve uvedli, že novou službu Microsoftu nepovažují za hrozbu.
Mluvčí společnosti McAfee dnes upozornil, že jeho podniku se již nyní daří výrazně zvyšovat tržby navzdory existující konkurenci ze strany bezplatných antivirových produktů.
Microsoft a krize
Microsoft se nyní podobně jako další firmy potýká s důsledky světové hospodářské a finanční krize.
Zisk společnosti se ve třetím finančním čtvrtletí končícím v březnu meziročně propadl o 32 procent na necelé tři miliardy dolarů. Tržby se snížily o šest procent na 13,6 miliardy dolarů. Zaznamenaly tak první meziroční pokles ve 23leté historii podniku. Microsoft nicméně zůstává jednou z nejziskovějších a nejbohatších firem na světě.