Mnichov - Největší světový řetězec rychlého občerstvení McDonald's se mění. Místo charakteristické červené barvy bude zelený. Firma tak chce ukázat, že jí záleží na životním prostředí.
Zelená barva v logu a ve vzhledu prodejen řetězce se podle deníku Financial Times Deutschland objeví v Německu, které bývá prvním trhem, kde řetězec mění své zaběhlé způsoby. "Německá dcera řetězce je průkopníkem pro inovace a design," napsal list.
Úcta k přírodě
Červené pozadí pro žluté logo se tak změní na zeleno, zelená bude převládat i v prodejnách řetězce.
"Po dokončení rekonstrukcí bude v interiéru převažovat spíše spousta zeleně než červená barva. Je to také důkaz úcty k životnímu prostředí," uvedl Holger Beeck z německé pobočky.
Jako první se do zelené obléká McDonald's na letišti v Mnichově. Půjde o vlajkovou loď řetězce. "Společnost McDonald´s ČR chystá ve střednědobém horizontu 3 až 5 let zavedení stejného zeleného logotypu McDonald´s, který byl uveden v McDonald´s Německo. Do té doby by měla být na českém a slovenském trhu v novém designu postavena, či rekonstruována více než polovina všech restaurací McDonald´s," uvedla mluvčíé firmy Drahomíra Jiráková.
Řetězci zatím krize příliš neuškodila. Ve třetím čtvrtletí stoupl zisk o šest procent na 1,26 miliardy USD (zhruba 21,8 miliardy Kč). Firmě pomohl zájem o nové, dražší produkty a kontrola nákladů.
Daří se nám
Firma se v poslední době zaštiťuje tím, že se chová ekologicky a myslí na zdraví zákazníků. Loni se tak rozloučila s trans-mastnými kyselinami ve fritovacím oleji. Lidem nabízí zdravější stravu.
McDonald's v USA a Kanadě nahradil doposud používaný řepkový a slunečnicový olej směsí vysoce olejnatých slunečnicových a sojových olejů.