Kutná Hora - Velká část lidí, kteří kouří cigarety, přechází v Česku k levnějším značkám. Děje se tak kromě dalších faktorů i v důsledku nepříznivých ekonomických podmínek, zhoršení zaměstnanosti a snížení příjmů obyvatelstva.
V tiskové zprávě, v níž zveřejnila i některé ekonomické výsledky finančního roku 2011, o tom informovala firma Philip Morris ČR.
Podle představenstva pokračuje pokles tržního podílu tradičních lokálních značek v levném cenovém segmentu. Spotřebitelé přecházejí k ještě levnějším tabákovým výrobkům. "Tento pokles byl částečně kompenzován růstem značky Marlboro v České republice a dále nárůstem podílu našich značek v levném cenovém segmentu - Red & White v České republice a L&M na Slovensku," informuje v tiskové zprávě Philip Morris. Značky Red & White a L&M se tak staly nejprodávanějšími značkami v roce 2011 v příslušné zemi.
Tržní podíl klesl
Proto také firmě klesl vloni v ČR tržní podíl skoro o 3 procenta a objem odbytu se snížil o 7,5 procenta. Firmě se však o 12,8 procenta v meziročním srovnání podařilo navýšit export.
Přes toto všechno firmě vzrostly konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH o 6,6 procenta na 12,2 miliardy Kč. Čistý konsolidovaný zisk se zvýšil o 6,3 procenta na 2,54 miliardy korun.
Na valné hromadě, která se uskuteční 27. dubna, budou akcionáři mimo jiné schvalovat návrh na rozdělení dividendy z čistého zisku v roce 2011. Za jednu akcii by měla být vyplacena hrubá dividenda 920 Kč.
Celkem si akcionáři rozdělí 2 525 755 120 Kč.
Philip Morris ČR zaměstnává přibližně 1200 zaměstnanců a nabízí devět cigaretových značek, 78 variant cigaret a sedm variant sypaného tabáku pro ruční výrobu cigaret. Firma provozuje jedinou továrnu na výrobu cigaret v České republice. S akciemi společnosti se obchoduje na pražské burze.