Lidé se nebojí ozvat, ČOI dostala přes 18 tisíc hlášení

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
9. 5. 2011 15:04
Spotřebitelé poslali inspekci rekordní počet stížností na obchodníky, nejvíc na reklamace.
Lidé si nejčastěji stěžovali na postup obchodníků při reklamacích. Ilustrační foto.
Lidé si nejčastěji stěžovali na postup obchodníků při reklamacích. Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Čeští spotřebitelé se stále více vyznají ve svých právech, a pokud mají pocit, že je obchodník šidí, nebojí se své podezření oznámit České obchodní inspekci.

Ta v loňském roce obdržela od lidí rekordní počet 18 893 podání, což představuje meziroční nárůst o 1884 upozornění. Zjistila to ČTK z výroční zprávy inspekce za loňský rok.

"Nejčastěji byla podání zaměřena na reklamace ve vztahu k informační povinnosti a poctivost prodeje, zejména v obchodních řetězcích. S rozvojem internetu vzrostl i počet podání, která směřují na provozovatele internetového prodeje," uvedla ČOI.

Nejvíce stížností se týkalo postupu při reklamaci, spotřebitelé si v 6003 případech stěžovali na to, že nemohli odstoupit od kupní smlouvy a dostat zpět peníze nebo že jejich reklamace nebyla vyřízena v zákonem stanovené třicetidenní lhůtě.

Na postupy internetových obchodů lidé upozorňovali v 1127 podáních.

Celkový počet přijatých podání se v roce 2010 zvýšil, a potvrdil se tak trend posledních let, kdy stále více spotřebitelů využívá služeb elektronické podatelny," stojí ve výroční zprávě.

ČOI loni provedla celkem 48 001 kontrol a nedostatky zjistila v 15 285 případech. ČOI v roce 2010 rozdala firmám a podnikatelům za různé prohřešky pokuty v rekordní hodnotě bezmála 63 milionů korun. O rok dříve ČOI uložila pokuty v celkové výši 61,2 milionu korun.


 

 

Právě se děje

Další zprávy