Lidé nakupují v Penny čím dál více, tržby rostou

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
4. 9. 2012 10:42
Obchodníci tvrdí, že Češi změnili své nákupní chování v polovině loňského roku
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Penny Market

Praha - Diskontním prodejnám Penny loni v Česku vzrostly tržby meziročně o 1,27 miliardy korun na 28,12 miliardy korun. Obchodní řetězec zvýšil i čistý zisk, a to o pětinu na 317,7 milionu korun.

Informace je obsažena ve výroční zprávě společnosti Penny Market, která je společně se supermarkety Billa součástí německé maloobchodní skupiny REWE.

Penny Market loni pokračoval v rozšiřování tuzemské sítě prodejen, jejichž počet se zvýšil z 328 na 340. "Společnosti se podařilo při zachování růstu obchodní činnosti udržet zisk," uvedlo vedení řetězce.

Řetězec loni v Česku investoval 544 milionů korun a část peněz použil na rekonstrukci 14 prodejen, které nyní mají nové uspořádání. Letos firma plánuje zhruba zdvojnásobit investice a do rozvoje prodejní sítě vloží více než miliardu korun.

Zlom nastal v polovině loňského roku

Tržby loni zvýšila i konkurenční společnost Ahold, která v Česku provozuje více než 280 supermarketů a hypermarketů Albert. Tržby meziročně vzrostly o zhruba miliardu korun na 38,5 miliardy korun. Ostatní velké obchodní řetězce výsledky loňského hospodaření zatím nezveřejnily.

Tržby deseti největších tuzemských obchodníků se loni podle údajů společnosti Incoma GfK zvýšily meziročně o čtyři procenta na 325 miliard korun. Růst byl rychlejší než v roce 2010, kdy se zvýšily o 1,2 procenta.

Incoma GfK upozornila, že obchodní řetězce sice na tuzemském trhu vykazují relativně stabilní vývoj, ale čeští zákazníci začínají výrazně měnit své nákupní chování. Kvůli obavám z vývoje ekonomiky Češi omezili nákupy průmyslového zboží a potravin. Útraty rodin za spotřební zboží loni klesly i ve srovnání s rokem 2009, kdy ekonomická recese propukla. Spotřebitelská nálada se zhoršila zejména ve druhé polovině loňského roku.

 

 

Právě se děje

Další zprávy