Kuřáci sahají po levných značkách, ukazují zisky PM

Ekonomika Ekonomika
30. 8. 2011 9:23
Philip Morris vydělal za první půl rok přes miliardu korun
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Reuters

Kutná Hora - Nebývá zvykem, aby firma kotovaná na pražské burze při povinném oznamování svých výsledků hodnotila zlozvyky svých zákazníků.

Tabákový koncern Philip Morris to udělal, protože útěk kuřáků k levným značkám už citelně ovlivňuje jeho zisky.

Čistý zisk největšího tuzemského výrobce kuřiva, známého mnohým možná ještě pod původním názvem Tabák Kutná Hora, mírně vzrostl na 1,13 miliard korun za první pololetí roku.Tuzemský Philip Morris přiznal tržby ve výši 5,62 miliardy, tedy o 1,5 procenta vyšší než ve stejném období loňského roku.

V rámci svých výsledků ale předseda představenstva a generální ředitel PM András Tövisi uvedl, že firma pociťuje odklon kuřáků k levným značkám. „Náš objem odbytu nadále zůstává pod tlakem jak v České republice, tak na Slovensku, především z důvodu pokračujícího přechodu spotřebitelů k levnějším tabákovým výrobkům, včetně sypaného tabáku pro ruční výrobu cigaret," píše Tövisi v oficiální tiskové zprávě k výsledkům firmy.

Tržní podíl se blíží 50 %

Tržní podíl tuzemské tabákové firmy v Česku klesl o 2,4 procenta na 52,3 procenta. Útěk zákazníků se firmě daří alespoň částečně kompenzovat nárůstem podílu mezinárodních značek, jako je Marlboro, L&M a Red & White.

"V prvním pololetí roku se snížil odbyt v České republice o 5,8 procenta," uvedl přesto Philip Morris ČR.

S akciemi PM ČR se obchoduje na burze v Praze, kde patří mezi přední takzvané dividendové tituly. V úterý ráno akcie velmi mírně oslabily v reakci na zveřejněné pololetní výsledky.

 

Právě se děje

Další zprávy