Krize bude mimořádná, lidé přestávají jíst čokoládu

mah
14. 4. 2009 13:35
Čokolády se člověk vzdává velmi těžko, poukazují výrobci na závažnost propadu
Čokoláda patří mezi produkty, kterých se krize nedotýká. Teď je tomu jinak. Výrobci čokolády tak bijí na poplach a hovoří o krizi mimořádných rozměrů.
Čokoláda patří mezi produkty, kterých se krize nedotýká. Teď je tomu jinak. Výrobci čokolády tak bijí na poplach a hovoří o krizi mimořádných rozměrů. | Foto: Aktuálně.cz

Curych - Sladký život končí. Lidé totiž rozbalují čokoládu čím dál tím méně a její výrobci zažívají, co už dlouho ne. Přičemž čokoláda patří mezi produkty, kterých se krize v minulých letech výrazně nedotkla. Leckdy dokonce pomáhala krizi překonat. Teď je tomu jinak.

"Poprvé za deset let jsme svědky poklesu spotřeby čokolády. Spotřebuje se jí méně a navíc lidé za ni méně utrácejí," uvedla pro agenturu Reuters analytička investičního fondu Vontobel Claudia Lentzová.

Ještě v minulém roce šly prémiové čokolády na odbyt tak jako nikdy. Tmavá čokoláda měla pozitivní vliv na zdraví, a navíc byla jistým znakem luxusu. Ovšem kvůli utahování opasků se jí lidé museli vzdát. Nyní dávají přednost lacinější čokoládě bez ohledu na její kvalitu.

Bude to jen chvilkové. Lidé potřebují léčit nervy čokoládou

Podle analytiků z toho mohou těžit výrobci, kteří se nesoustředí pouze na čokoládu s vysokým obsahem kakaa, jako jsou firmy Cadbury, Hershey či Nestlé. Naopak švýcarskou firmu Lindt čekají těžké časy. Společnost už oznámila svůj záměr zavřít některé ze svých obchodů v USA.

Přesto si někteří analytici myslí, že nejhorší období má čokoláda za sebou.

"Lidé si za chvíli zvyknou na život v krizi a ti, co vysloveně nebudou trpět, se vrátí ke svým zvykům a výrobkům, které měli rádi," řekl nezávislý analytik James Amoroso. Ve druhém pololetí tak lze již očekávat opětovné zvýšení zájmu o čokoládu.

Ke zvýšení prodeje má pomoci řada svátků, ke kterým čokoláda neodmyslitelně patří.

 

Právě se děje

Další zprávy