Koridor za miliardy je hotový, vlaky už nebudou brzdit

mah
29. 10. 2008 18:05
Modernizace trati trvala tři roky a stála 4,5 miliardy korun

Brno - Cesta vlakem z Ostravy či z Olomouce do Prahy bude rychlejší a komfortnější.

Dnešním dnem totiž skončily stavební práce na železničním koridoru mezi Červenkou a Zábřehem na Moravě. Stavbou za 4,5 miliardy tak podle Správy železniční dopravní cesty skončí časté výluky na trati a odpadnou mnohá zpoždění vlaků.

Dvacet pět kilometrů dlouhý zmodernizovaný úsek je poslední stavbou na spojovacím rameni mezi Přerovem a Českou Třebovou, na kterém jezdí i soupravy Pendolino.

"Modernizovaný úsek umožňuje zrychlit dopravu na odbočné větvi koridoru, a to dosažením provozní rychlosti až 160 km/h pro osobní a až 120 Km/h pro nákladní provoz," řekl generální ředitel ŠŽDC Jan Komárek.

Modernizace úseku kromě zvýšení traťové rychlosti zahrnuje také navýšení kapacity trati ze 116 párů na 150 párů vlaků za den.

Díky zavedení vyšší prostorové průchodnosti je také možná přeprava širších nákladů. Podél železniční trati jsou umístěny protihlukové stěny v délce čtyř kilometrů.

Proměnou prošly i všechny stanice, které leží na této trati.

 

Právě se děje

Další zprávy