Brno - Tuzemská Kofola útočí na další středoevropský trh, začíná se prodávat v Maďarsku.
Pro firmu je to další krok, díky kterému se chce zařadit mezi tři největší výrobce nealko nápojů v regionu.
Maďarsko se tak stává prvním zahraničním trhem, kam se bude tradiční český nápoj Kofola dovážet. Tradiční nápoj již je možné koupit například na Slovensku, ale tam ho firma i vyrábí, zatímco do Maďarska bude "pouze" přivážena ze Slovenských továren.
Boj o tržní podíl
"Kofola má dnes v Maďarsku již stabilní obchodní a marketingový tým, proto se mohla pustit do náročného projektu uvést na trh tradiční český nápoj Kofola Original," uvedl Peter Fulop, generální ředitel dceřinné společnosti, kterou Kofola založila v Maďarsku v roce 2004.
Do Maďarska tak firma zatím dováží ovocné džusy a nápoje Jupí. V první etapě bude Kofola Original dostupná v maloobchodě ve dvoulitrové PET láhvi. Podle zájmu spotřebitelů bude nabídku firma rozšiřovat.
Během dvou let chce Kofola na trhu kolových nápojů dosáhnout v Maďarsku tržního podílu dvou až tří procent.
Snahy o získání významné pozice v Maďarsku následují poté, co firma rozjela naplno expanzi do Polska.
Kofola už v březnu oznámila, že se chce stát většinovým majitelem společnosti vytvořené společně s třetím největším výrobcem nealkoholických nápojů v Polsku, firmou Hoop.
Kofola potvrdila, že akcionáři obou firem uzavřeli vstupní dohodu o možnosti sloučení obou firem.
Polská expanze
"Po této fúzi by vznikla nápojářská skupina, která by působila na polském, českém, slovenském, maďarském a ruském trhu a jejíž celkový obrat by v přepočtu dosahoval více než 8,6 miliardy korun," oznámila Kofola.
Firma měla zájem také o polskou firmu Hellena v úpadku, polský soud ale prodej firmy zrušil s odůvodněním, že firma nabídla za producenta nealkoholických nápojů nízkou cenu.
Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca-Cola.
Loni dosáhly celkové tržby Kofoly rekordních 3,5 miliardy korun. V Česku vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun.
A firma se netají tím, že se chce výrazně prosadit v celé střední Evropě.
"Na Slovensku jsme už jedničkou. Naším cílem v příštích pěti letech je dostat se do první trojky v celém středoevropském regionu - tedy na Slovensku, v Maďarsku a Polsku," uvedl šéf Kofoly Jannis Samaras.