Brno - Bude mít pracovní týden celých pět dní, nebo bude o jeden den kratší? Zaměstnanci nošovické automobilky Hyundai se to dozví vždy v polovině pracovního týdne.
Například v tomto týdnu budou nošovičtí pracovat i v pátek.
"Po třech týdnech čtyřdenního provozu rozhodlo vedení podniku, že se každý týden vyhodnotí objem potvrzených objednávek. Na základě zajištěného odbytu pak bude stanoveno, zda výroba v pátek poběží či nikoli. A v tomto týdnu je objednávek dostatek," vysvětlil mluvčí automobilky Petr Vaněk.
Zároveň upozornil, že v případě páteční odstávky budou lidé pobírat 68 procent platu.
Zároveň se automobilka snaží zvýšit zájem po svých vozech. Na všechna auta zakoupená po letošním prvním lednu proto platí namísto dvouleté hned pětiletá záruka.
"V boji s dopady hospodářské krize by nám mělo pomoci také uspíšení výroby dalších dvou modelů. Typ Kombi se oproti původním plánům začne vyrábět už v březnu a víceúčelové vozidlo v průběhu léta," dodal Vaněk.
Snižování cen svých vozů zatím Hyundai nechystá.
Továren na auta mělo být víc
Nošovická automobilka je po Škodě Auto a kolínské TPCA třetí největší továrnou na automobily v České republice. V loňském roce měly přibýt další dva velké podniky. Informovala o tom dnes pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest Alexandra Rudyšarová.
„Krize připravila Česko o dva velké investiční projekty v oblasti automobilového průmyslu- Jejich hodnota se pohybovala v miliardách korun. Investoři se však nakonec rozhodli tyto projekty vůbec nerealizovat," řekla Rudyšarová.
Kromě automobilového průmyslu, který v Česku živí tisíce lidí, krize ovlivní i příliv investorů, kteří přinášejí nové pracovní příležitosti. „Již v druhé polovině loňského roku klesl počet schválených investic. Domníváme se, že je to právě z důvodu problémů na finančních trzích," dodala Rudyšarová.