Praha - Jejich expanzi nezastavila ani ekonomická recese, stále více Čechů jim dává přednost před ostatními typy prodejen. Hypermarkety si opět ukously o něco větší část peněz, které vynakládáme za jídlo a drogerii.
Podle aktuálního průzkumu Shopping Monitor 2011 společnosti Incoma GfK utrácí v hypermarketech více než v jiných prodejných 43 procent Čechů, což je o 2 procenta více než před rokem. Na druhém místě skončily diskontní prodejny se čtvrtinovým podílem.
Hypermarkety jsou populárnější na úkor malých samoobsluh, supermarketů - jejich preference naopak poklesla na 15 procent a dostala se tak na úroveň menších prodejen.
Největší typ prodejen si lidé vybírají zejména kvůli široké nabídce zboží, do diskontu je lákají nízké ceny a supermarket má jako hlavní plus dobrou dostupnost.
Průzkum také zjistil, že Češi stále více rozlišují mezi jednotlivými řetězci a do určitých prodejen míří pro konkrétní zboží.
"Například v prodejnách řetězce Globus české domácnosti rádi nakupují maso, uzeniny a biopotraviny. Řetězce Kaufland i Lidl jsou zase úspěšné s nabídkou ovoce a zeleniny a krmiva pro domácí mazlíčky. V prodejnách Tesco lidé rádi nakupují nealkoholické nápoje, v supermarketech Albertech zase pečivo a lahůdky," uvedl příklad Pavel Cabal ze společnosti IncomaGfK.