Praha - Takový výsledek nečekali ani analytici. Loňský zisk obchodního řetězce Tesco navzdory krizi rekordně rostl. Zákazníci v Tescu totiž nakupovali víc než kdykoliv předtím a přinesli mu zisk 3,13 miliardy liber.
O deset procent více než v roce 2007.
Optimismus trvá i nadále. Podle firmy byl příznivý i začátek letošního roku. Generální ředitel Terry Leahy agentuře Reuters řekl, že chování spotřebitelů už je více předvídatelné a jeví známky stabilizace. Zatím ale prý nelze říci, zda nastává oživení.
Problémy v Americe
Problematické jsou ale aktivity, které má Tesco ve Spojených státech. Provozuje tam řetězec Fresh & Easy, který je zatím pro britský podnik ztrátový. Management původně předpokládal, že se mu podaří do konce tohoto roku být v USA alespoň na nule, to se ale zřejmě nepovede.
Tesco je třetím největším maloobchodním prodejcem na světě a jeho loňský zisk znamená rekord nejen pro firmu, ale pro jakýkoli maloobchodní podnik v Británii.
Dařilo se i společnosti Ahold. „Sít hypermarketů a supermarketů společnosti Ahold vydělala v minulém roce 1,1 miliardy eur," uvedl pro Aktuálně.cz tiskový mluvčí společnosti Ahold Libor Kytýr. Zisky společnosti však v Česku zaostávaly za celosvětovým průměrem.
Obrat tuzemských hypermarketů loni vzrostl o sedm procent na rekordních 141 miliard korun. Na trhu již fungovalo rekordních 246 hypermarketů.
"I přes rostoucí míru saturace trhu expanze hypermarketů ještě zdaleka nekončí. Již v první polovině letošního roku tbude v Česku dosažena hranice 250 těchto prodejen," sdělil ČTK František Diviš ze společnosti Incoma Research.
Největším počtem hypermarketů nyní v Česku disponuje řetězec Kaufland, následovaný řetězcem Tesco.