Amsterodam - Především díky výraznému navýšení prodejů v Africe a Asii dosáhl nizozemský pivovar Heineken v prvním pololetí meziročně o 42 procent vyššího čístého zisku. Ten vzrostl na 695 milionů eur (přes 17 miliard Kč).
Vliv na pozitivní výsledek mělo i snižování nákladů, píše se ve zprávě Heinekenu o hospodářských výsledcích za první pololetí.
Heineken je třetím největším producentem piva na světě a působí rovněž v České republice.
V Česku je Heineken trojkou
"Podmínky v Evropě a USA zůstaly náročné, dosáhli jsme však silného růstu objemu prodeje piva v Africe a Asii," uvedl v komentáři k výsledkům generální ředitel podniku Jean-François van Boxmeer.
Heineken v České republice vlastní pivovar Starobrno a Královský pivovar Krušovice. Předloni se navíc dohodl na koupi ústecké společnosti Drinks Union, která sdružovala pivovary Krásné a Velké Březno, Louny a Kutná Hora. Královský pivovar Krušovice byl letos přejmenován na Heineken Česká republika.
V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na tuzemském trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva. Loni pivovary skupiny Heineken Česká republika uvařily 2,62 milionu hektolitrů piva. Ve srovnání s předcházejícím rokem to bylo o 5,2 procenta méně.