Praha - FTV Prima plánuje od dubna zvýšit cenu reklamního prostoru ve svých televizních kanálech. Informaci serveruMediaGuru.cz dnes ČTK potvrdil ředitel společnosti Media Club Michal Beran.
Zastupitelství Media Club prodává reklamu pro kanály skupiny Prima a TV Barrandov, které se tak zdražení také týká.
"V dubnu dochází ke změně sezonních indexů, což v tomto měsíci představuje zdražení reklamního prostoru přibližně o sedm procent," řekl ČTK Beran. Od 1. dubna má být do společného obchodování zařazen také nový dokumentární kanál Prima Zoom, který FTV Prima spustila v únoru. Do jejího portfolia vedle hlavního programu Prima Family patří také Prima Cool a Prima Love.
Zařazení Primy Zoom podle MediaGuru.cz přerozdělí zastoupení jednotlivých stanic v kampaních tak, že se podíl Prima Family a Prima Cool sníží na 64, respektive 11 procent. Beze změny mají zůstat podíly Prima Love a TV Barrandov, které odpovídají šesti, respektive 14 procentům. Prima Zoom tak má být zastoupena pěti procenty.
Cenu televizní reklamy zvýšila v březnu o 20 procent skupina Nova. Už v lednu zavedla takzvaný super-prime time, kdy je v čase od 19:30 do 21:30 výrazně omezen reklamní prostor. Nové pásmo má zajistit vyšší efektivitu reklamních spotů, což se odráží také v jejich vyšší ceně.
FTV Prima měla loni na celodenní sledovanosti u diváků starších 15 let podíl 24,19 procenta, podíl Novy byl 29,85 procenta, vyplývá z dat ATO-Mediaresearch.