Podle Davida Marka z Patria Finance se tak často nestává, aby sportovní události výrazněji ovlivnily celkové ekonomické statistiky. "Ani tentokát nemůžeme předpokládat viditelný vliv na hrubý domácí produkt v Česku," řekl Marek.
"Nicméně některé dílčí statistiky by ovliněny být mohly. Vzhledem k blízkosti pořadatelské země, lze očekávat zvýšenou dopravu mezi Českem a Německem, což by mělo být patrné v tržbách za prodej pohonných hmot a tržbách dopravních společností. Fanoušci, kteří zůstanou doma, by mohli pomoci restauracím a barům, jejichž tržby v posledních dvou letech zvolna klesají," dodal Marek.
Restaurace se připravují
Restaurace již několik týdnů přijímají rezervace od fanoušků, kteří si chtějí zápasy vychutnat v družné atmosféře.
Na utkání české reprezentace již mají specializované sportovní bary a vyhlášené restaurace vybavené kvalitními velkoplošnými obrazovkami téměř plno.
Sázkové kanceláře zase přichystaly nebývalou nabídku herních příležitostí a očekávají objem sázek za rekordní miliardu korun.
Set-top boxy letí
Kabelové a satelitní televize registrují až o třetinu větší zájem o své služby ve srovnání s předchozími obdobími. Nárůst počtu diváků, kteří si najdou cestu k fotbalovým přenosům z Německa, očekává i Česká televize.
Vyšší zájem je také o takzvané set-top boxy, jejichž pomocí lze sledovat na třetině území republiky digitální pozemní vysílání včetně kanálu ČT4 Sport.
Tuzemským mobilním operátorům může fotbal zvýšit tržby řádově o miliony korun. Firmy budou těžit hlavně z nabídky speciálního zpravodajství ze šampionátu či z většího zájmu o připojení k internetu. V souvislosti s cestami českých fanoušků do Německa by pak mohly vzrůst i příjmy z roamingu.
Letečtí dopravci vypraví na turnaj řadu speciálů. Zvýšený zájem je i o pravidelné lety do Německa. Také jízdenky na vlaky do Německa se prodávají lépe, než je touto dobou běžné. Zájem je i o dopravu autobusy, nejvíce českých fanoušků ale asi pojede vlastním autem.
Reklama spolkne rekordní sumu
Až pětinásobek sumy, kterou daly firmy na reklamu při minulém fotbalovém mistrovství světa v roce 2002, zřejmě padne při šampionátu v Německu.
"Výdaje do reklamy v médiích přímo spojené s MS v kopané se, odhadnuto podle aktuální situace, mohou pohybovat na úrovni 250 až 300 milionů korun," mínil Štěpán Wolde z mediální agentury ARBOmedia.
Noviny zvyšují náklad
České celostátní deníky čekají vyšší zájem čtenářů o informace z fotbalového mistrovství světa. V době šampionátu proto Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Sport či Blesk nejspíše zvýší tištěný náklad. Hlavní pozornost se soustředí na utkání českého týmu, který se na šampionát probojoval poprvé ve své samostatné historii.
Držet palce Čechům bude určitě i řada lidí, kterým fotbal nic neříká. Pokud totiž reprezentace ČR vyhraje celý šampionát, bude Hypernova lidem zpětně vracet peníze za některé zboží a Česká spořitelna bude připisovat jednorázovou prémii investorům do novinkového komoditního vkladu.