Praha - Českomoravský fotbalový svaz a společnost Puma plánují výrazně zvýšit prodej replik dresů fotbalové reprezentace a dalších produktů s národní tematikou jako trička, sportovní soupravy, tašky. Podle plánu nového šéfa marketingové agentury fotbalového svazu STES Davida Duška by mohly v obchodech velkých řetězců vzniknout takzvané corner shopy, kde by se české reprezentační dresy prodávaly.
"Pokud chceme oblast merchandisingu víc nakopnout, musíme v období úspěchů českého fotbalu rozšířit prodejní síť. Časem by součástí tohoto konceptu mohl být třeba i ligový koutek s produkty prvoligových týmů," řekl Dušek.
V Česku se i v dobách úspěchů fotbalové reprezentace prodávalo ročně jen několik tisíc replik značkových dresů a Dušek připouští, že jeho i vedení svazu slabý merchandising trápí. V rámci dlouhodobější koncepce proto STES s Pumou plánují rozšířit současný sortiment o čepice, bundy nebo mikiny.
Infobox
Původní znění článku najdete ZDE"Zatím se do toho nehrneme, ale na koncepci se již pracuje a rozběhla se i jednání s potenciálními partnery," řekl Dušek. Dokáže si představit jak prodej v obchodních řetězcích, tak reprezentační obchůdky v síti jediného partnera.
"Pokud si nějaký obchodník koupí exkluzivitu, nevidím v tom problém. Dovedu si však představit tyto corner shopy i u některých čerpacích stanic," dodal šéf STES. "Směřujeme to k mistrovství Evropy 2012, nebo již v průběhu tohoto reprezentačního cyklu," uzavřel Dušek.