Firmy ruší vánoční večírky, bojí se další vlny recese

ČTK ČTK
19. 12. 2011 15:59
I když si odpustí večírky, drobnou vánoční pozornost zaměstnanci většinou dostanou
Okázalé večírky se letos konat nebudou, pro jistotu. Ilustrační foto.
Okázalé večírky se letos konat nebudou, pro jistotu. Ilustrační foto. | Foto: Karel Toman

Praha - Tuzemské firmy letos snížily výdaje na vánoční večírky i dárky pro své zaměstnance a obchodní partnery. Důvodem jsou obavy z dalšího negativního vývoje v eurozóně, jejíž dluhovou krizi mohou podniky už příští rok pocítit na svých tržbách.

Loni trh s vánočními firemními dárky po předchozím poklesu zaviněném globální ekonomickou recesí stagnoval.

Menší zájem o firemní dárky letos registruje například brněnská reklamní společnost 94 MINUTES. "Počet zakázek je o zhruba 20 procent nižší. Šetří hlavně nadnárodní korporace," řekl dnes ČTK ředitel společnosti 94 MINUTES Pavel Vláčil, podle kterého firmy omezují rozpočty na tyto aktivity, jelikož se obávají další vlny recese. Náznaky poklesu počtu zakázek na firemní vánoční dárky byly postupně už během roku, podotkl.

Řada firem letos také ruší vánoční večírky pro zaměstnance nebo do nich investuje méně peněz než v předchozích letech. "Neděláme letos večírky pro zaměstnance ani obchodní partnery. Dárky pro obchodní partnery jsme v omezené míře ponechali," sdělil ČTK mluvčí energetické společnosti ČEZ Ladislav Kříž.

Vánoční party podle časopisu Týden zrušila také například Raiffeisenbank. Předvánoční akce nebudou ani ve společnostech Ekospol či E.ON. Některé firmy večírky přesunuly až na začátek příštího roku, protože už vyčerpaly své letošní rozpočty.

Vánoční dárky firmy většinou i letos svým obchodním partnerům a zaměstnancům nadělí. "Pořizujeme jako každý rok vánoční dárky pro naše významné obchodní partnery a klienty. Jedná se zpravidla o originální reklamní předměty," řekla ČTK Michaela Staňková ze společnosti Telefónica Czech Republic, která letos do vánočních dárků investovala několik stovek tisíc korun.

Náklady na vánoční dárky pro zaměstnance a další vánoční aktivity se už léta příliš nemění a drží se na stejné úrovni, uvedl Petr Podzimek z České spořitelny.

Charakter firemních dárků se výrazně liší podle velikosti a rozpočtu jednotlivých firem, ale i podle předmětu jejich podnikání. K běžným pozornostem patří kalendáře nebo kapesní diáře, některé firmy dávají přednost lahvi kvalitního vína. Do módy se ale dostávají také dárky, které připomínají činnost firmy.

 

Právě se děje

Další zprávy