Ferrari použije Česko jako pokusnou laboratoř luxusu

Radek Pecák Radek Pecák
22. 4. 2010 10:10
Slavná značka si vybrala pět míst, kde otestuje nový způsob prodeje luxusních vozů
Novinka Ferrari - 458 Italia je stále středem zájmu, kdekoli se objeví
Novinka Ferrari - 458 Italia je stále středem zájmu, kdekoli se objeví | Foto: Reuters

Praha - Česko bude jednou z pěti zemí světa, ve kterých slavná italská značka Ferrari vyzkouší nový koncept prodeje svých vozů. Už počátkem května otevře nový showroom na pražské Evropské třídě, ve stejné budově, kde má prostory i bratrská značka Maserati.

"Museli jsme splnit přísné požadavky italské centrály. Předepsali nám nejen podobu interiéru, ale i výrobce nábytku a osvětlení. Na úpravu prostor dohlíželi italští architekti," vysvětluje marketingový ředitel českého importéra Jiří Rozkošný. Podobné autosalony, jako bude ten pražský, vyzkouší Ferrari ještě v Beverly Hills, Sydney nebo například v dosud neurčeném městě v Perském zálivu.

Součástí showroomu je i prostor, kde jsou vystaveny nabízené typy volantů, kůží, nití a dalších prvků, které si může zvolit zákazník objednávající si do výroby nějaký model. K výzdobě patří i prvky připomínající slavnou účast Ferrari v závodech formule jedna.

Důvod  ke stěhování Ferrari v PRaze je ale i jiný, prozaičtější. "Starší prostory již přestávaly svojí velikostí vyhovovat, navíc se přemisťujeme na poněkud lepší adresu," vysvětlil deníku Aktuálně.cz důvody Rozkošný. Dosud si lidé jezdili kupovat a opravovat vozy Ferrari  do pražské Ruzyně.

"Servis zatím zůstane na původní adrese, ale také připravujeme jeho přemístění do větších prostor," sdělil Rozkošný. Předpokládá se, že by se to mělo stihnout někdy ke konci léta.

Prodeje poslední dobou stále rostly

Značce Ferrari se v posledních letech v Česku velice daří. Každý rok prodává více kusů. "Jsme pokládáni za úspěšného prodejce a díky tomu v případě zájmu zákazníků můžeme získat z továrny o něco více kusů než je předepsaná kvóta," informoval Rozkošný. Podle něho bude letos prodejní číslo podobné jako vloni, tedy zhruba 40 vozů. Největší část z tohoto počtu zaberou osmiválcové modely California a Italia, ale zákazníci si objednali i dvanáctiválcové 599  či 612. 

S dalším zvyšováním objemu prodejů už ale příliš nepočítají. Rozhodně zůstanou v řádu desítek prodaných vozů ročně. "Nadále zůstaneme exkluzivní značkou a samozřejmě jsme limitováni i výrobní kapacitou továrny," vysvětlil Rozkošný.

 

Právě se děje

Další zprávy