Praha - Letošek může být historicky prvním rokem, kdy pořadí nejprodávanějších osobních vozů v Česku neovládne malé auto. Tradičního vítěze Škodu Fabia podle průběžného pořadí vystřídá její podstatně větší sourozenec z Mladé Boleslavi - Octavia.
Ta zatím po prvních devíti měsících podle nejčerstvější statistiky Svazu dovozců aut vede žebříček nejprodávanějších aut. V první desítce jsou i další dva modely škodovky: Roomster a Superb. Poslední příslušník modelové řady - Škoda Yeti, která se začala prodávat až v létě, zatím mezi nejlepšími deseti chybí.
Bezprecedentní krize, kvůli které automobilky prodávají až o desítky procent vozů méně, nutí firmy k masivnímu zlevňování. I to může být důvod, proč auto vyšší cenové kategorie vytlačilo z čela žebříku levnější fabii. Na "oktávku", jejíž cena spadla během krize pod 300 tisíc korun, tak dosáhlo mnohem více kupujících.
Zatímco Škoda Octavia první generace stála v roce 2000 asi 420 tisíc korun, prakticky stejné auto, jenže se silnějším motorem a bohatší výbavou letos v únoru nabízela automobilka u svých dealerů od 289 900 korun.
Malý velký bestseller
Hned za Octavií a Fabií následují již několikaleté bestsellery - tradičně nejprodávanější dovážený vůz Ford Fusion a slovenská Kia Cee´d.
Do první pětice se v této statistice dostal i zcela nový Renault Mégane. Především díky skvělému poměru cena/výbava. Za 300 tisíc korun totiž zákazník dostane prakticky plně vybavený automobil s dostatečně silným motorem.
V první desítce je vlastně pět "českých" automobilů, protože v pořadí sedmý Hyundai i30 se vyrábí v Nošovicích na severní Moravě.
Další podrobné informace o nejnovější statistice prodeje automobily přineseme v průběhu dne.