Infobox
Co rozhodne o vítězi výběrového řízení?
- Cena - váha 30 procent
- Mediální strategie - váha 30 procent
- Kreativní kvalita - váha 20 procent
- Efektivita vložených financí - váha 15 procent
- Způsob měření efektivity - váha 5 procent
Dnes v poledne vypršela lhůta pro nabídky na první fázi informační kampaně o přechodu na digitální vysílání. Přihlásilo se šest firem. Jejich jména nejsou známa zatím ani členům komise. Ta bude stát 85 milionů. Firmy se mohou přihlásit i přesto, že první fází možná i celá kampaň skončí.
Komise, která bude o udělení projektu rozhodovat, se sešla poprvé dnes v 15:00. Rozhodnutí o vítězi bude známo do dvou až tří týdnů.
Škrty ve státním rozpočtu na příští rok ale vzaly ministerstvu informatiky 44 procent rozpočtu. A mezi "seškrtnutými" je i druhá fáze kampaně, na niž ministerstvo počítalo se 67 miliony.
Jenže první etapa je bez té druhé zbytečná.
"O penězích na druhou fázi budeme s ministerstvem financí ještě jednat," sdělila deníku Aktuálně.cz Klára Volná, mluvčí ministerstva informatiky.
Jedna bez druhé
Ministerstvo kampaň musí spustit, i když je osud druhé etapy nejistý. Váží ho k tomu předchozí rozhodnutí vlády.
O potřebnosti informační kampaně hovoří ostatně také nedávný výzkum, ze kterého vyplynulo, že tři čtvrtiny populace vůbec neví, co to digitální vysílání vlastně je.
První etapa bude od září do května příštího roku informovat o digitalizaci všeobecně.
Druhá etapa kampaně má pak lidem konkrétně poradit, jak to bude s přechodem na digitalizaci v místě, kde žijí, a co udělat, aby i nadále mohli sledovat televizní vysílání.
Odborníci se shodují, že pokud na první etapu nebude navazovat druhá nebo bude-li mezi oběma částmi příliš dlouhá mezera, budou peníze na první etapu vynaloženy z pohledu účinnosti kampaně zbytečně.
"Spouštět informační kampaň bez následných konkrétních rad, kdy budu já digitální vysílání potřebovat a jak ho získat, je zbytečné," řekl deníku Aktuálně.cz mediální odborník Vadim Petrov.
A není to málo?
I kdyby se ministerstvu informatiky podařilo sehnat zbylých 67 milionů a částka vynaložená na propagaci digitalizace by se vyšplhala na původně plánovaných 200 milionů, někteří zástupci televizních stanic spokojeni nebudou.
"V Itálii se na podporu digitalizace vydalo přes 60 milionů eur. Vláda by si měla uvědomit, že přechod na digitální vysílání se dotkne nás všech," uvádí Jiří Balvín z televize Óčko.
"Ministerstvo bylo pod dvojím tlakem - jedni tvrdili, že 200 milionů je málo, druzí zase křičeli, že je to příliš," vysvětluje Volná.