Praha - Od ledna do dubna letošního roku odpověděli lidé z call-centra ministerstva práce 8902 dotazů týkajících se problému zaměstnání.
"To je téměř 40 % z celkového počtu otázek v roce 2009," sdělila mluvčí ministerstva Štěpánka Filipová. Pokud se tento trend udrží, obrátí se letos na linku s prosbou o pomoc 35 tisíc lidí a "trhnou" tak další rekord (viz graf).
Od června 2006, kdy Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti začalo služby veřejnosti poskytovat odpovědělo do konce dubna 2010 celkem na 68 670 telefonátů a emailů ohledně zprostředkování práce, sociálních dávek ale i třeba bankrotu zaměstnavatele.
Pomoc v krizi
"O obdobná témata se lidé nejvíc zajímali i v prvních čtyřech měsících roku 2010. Významnou roli přitom sehrála hospodářská recese. Poradenská linka Ministerstva práce a sociálních věcí se tak stala významným pomocníkem zejména lidí ohrožených důsledky ekonomické krize," je přesvědčena Filipová.
Kontaktní centrum podle ní radí hlavně při zprostředkování zaměstnání. "Informuje například i o možnostech zaměstnávání postižených, podporách v nezaměstnanosti a při rekvalifikaci ale i zaměstnání v zahraničí," jmenuje.
Lidé se ale na "ministerské lince" mohou poradit o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, dávkách státní sociální podpory nebo pomoci v hmotné nouzi. Kontaktní centrum zaměstnanosti však podle mluvčí neposkytuje pracovně-právní poradenství.
Poradit se lidé mohou od pondělí do pátku od osmi ráno do desíti večer na lince 844 844 803 (1,53 Kč/min z pevné linky, 4,50 Kč/min z mobilního telefonu včetně DPH). Nebo kdykoliv na mailu [email protected] .
Provoz Kontaktního centra hradí z 85 % Evropský sociální fond (ESF).