Praha - O pětinu menší částku letos utratí za propagaci dovolené v Česku centrála cestovního ruchu CzechTourism. Na kampaň je pro tento rok určeno 250 milionů korun.
Cílem agentury bude letos přilákat turisty z nových zemí, mladé lidi a studenty. "Nezáleží jen na počtu návštěvníků, pro nás je důležitá i kvalita těchto návštěvníků," uvedl na tiskové konferenci ředitel odboru strategie a marketingové komunikace Marek Mráz.
Česká republika by podle něj neměla být vnímána jako levná destinace, ale jako klidná země s mnoha kulturními památkami vhodná pro poznávací zájezdy.
Mezi nové trhy, které chce agentura v letošním roce oslovit, patří například Čína, Indie, Izrael a Blízký východ. Toto jsou podle CzechTourismu země, jejichž obyvatelé začínají hodně cestovat a objevují Českou republiku.
Oslovit mladé lidi chce agentura zejména prostřednictvím marketingových kampaní v evropských univerzitních městěch.
Agentura také plánuje změnu loga, současnou českou vlajku by měl podle Mráze nahradit zajímavější obrázkový symbol, který bude víc lákat a provokovat.