Čtyři největší cestovky vydělaly přes 200 miliónů

Hana Vorlíčková
11. 5. 2007 0:00
Na dovolenou s nimi odjel každý čtrnáctý Čech
Foto: Aktuálně.cz

Praha- Přibližně každý čtrnáctý Čech odjel v uplynulém roce na zahraniční dovolenou s jednou ze čtyř největších cestovních kanceláří v zemi. Vyplývá to z informací, které serveru Aktuálně.cz poskytli zástupci jednotlivých cestovních společností.

Díky vysokému zájmu lidí o cestování vydělaly celkem Čedok, Exim Tours, CK Fischer a Firo tour na 210 miliónů korun.

Nejvíc vydělal Exim

Auditovaná čísla uvedla zatím pouze cestovní kancelář Čedok. "Naše hospodaření za loňský rok skončilo s hrubým ziskem 35,6 miliónů korun, při obratu více jak tři miliardy korun," potvrdil pro Aktuálně.cz Tomáš Brejcha, marketingový ředitel největší tuzemské cestovní kanceláře.

Čtěte více
Autor fotografie: Ondřej Besperát, Aktuálně.cz

Čtěte více

Připomeňte si unikátní on-line reportáž mapující, jak Češi na začátku prázdnin vyrážejí do Chorvatska Prohlédněte si původní videa z Chorvatska

Blogy na Aktuálně.cz

Šéf z CzechTourism Petr Kratochvíl: Neznám Česko

Čedok si tak meziročně vylepšil hospodaření o pět miliónů. Na zahraniční dovolenou přitom s Čedokem odjelo 218 tisíc lidí.

Největší hrubý zisk očekává Exim Tours. Při obratu necelé tři miliardy vydělala asi 135 miliónů korun. "Do zahraničí s námi odcestovalo přibližně 235 tisíc klientů, tedy asi o 15 tisíc více než loni," odhaduje Jan Koláčný, obchodní ředitel společnosti.

CK Fischer by mě mít zisk kolem 30 miliónů korun a obrat dvě miliardy korun.

Nejméně peněz z velké čtyřky letos vydělá Firo-tour. Podle Romana Fiska, generálního ředitele firmy, to bude něco kolem deseti miliónů korun. "Důvodem jsou velké investice, například do pobočkové sítě Firo-tour," říká Fisek.

Miliardový trh

V Česku se však daří nejen českým turistickým gigantům, ale i jejich menším konkurentům. Podle odhadu odborníků totiž v zemi podniká několik stovek cestovních kanceláří a agentur. V roce 2005 vydělaly cestovní kanceláře celkem kolem tří miliard korun. Za uplynulý rok by to mohlo být asi o deset procent více.

Lidé cestují stále častěji i díky rostoucí životní úrovni a především díky silné koruně. Ta loni způsobila, že se zájezdy meziročně zlevnily asi o čtyři procenta. Průměrná cena zájezdu podle zástupců největších cestovních kanceláří přitom byla přibližně 13 tisíc korun.

Favoritem se staly zájezdy koupené v první minutě. Takových prodaly kanceláře asi třetinu. Oproti tomu zájezdy prodané na poslední chvíli si koupila jen pětina klientů.

Poměr dovolených koupených v první minutě a na poslední chvíli se tak radikálně mění. Před čtyřmi lety totiž byla v režimu "last minute" prodána více jak polovina zájezdů.

Důvodem nového trendu je obrovský boj cestovních kanceláří. Aby byly úspěšné, nabízejí klientům slevy za včasný nákup často srovnatelné se slevou dovolených na poslední chvíli.

 

Právě se děje

Další zprávy