Praha - Vedení Českých aerolinií se po patnácti letech rozhodlo změnit vzhled letadel.
"Dosavadní logo bylo vnímáno jako strnulé, nezajímavé a spojené s východoevropským, nižším standardem služeb, než ve skutečnosti České aerolinie poskytují," říká Petr Pištělák, viceprezident pro marketing ČSA.
ČSA se pro změnu značky rozhodlo v době, kdy zápasí s ne příliš dobrými výsledky hospodaření. Společnost sice za tento rok očekává zisk, ale dopomůže jí k tomu prodej majetku v řádu stovek milionů korun.
Za první pololetí vykázal největší tuzemský dopravce ztrátu po zdanění 175 milionů korun, za prvních sedm měsíců se dostal do zisku ve výši 182 milionů korun.
Management aerolinií ale tvrdí, že změna značky nebude pro ČSA finančně náročná. "Lak na letadlech je nutné pravidelně měnit zhruba po pěti letech. Nové "barvy" tak letouny Českých aerolinií postupně získají až v rámci pravidelně plánované údržby," uvádí například Petr Pištělák. Celkové náklady na rebranding však společnost neuvedla.
Změna loga není v letectví ničím neobvyklým. V posledních letech změnily image například americká Delta Air Lines, nebo ruský Aeroflot.
Nové logo se objevuje již na uniformách zaměstnanců a na prodejních místech.
Příští týden navíc představí své logo i dceřiná společnost ČSA Click4Sky. Ta bude prodávat nízkonákladové letenky.