Country Life míří do regionů, má za sebou rekordní rok

Radek Bednarčík, Hospodářské Noviny
18. 2. 2014 11:15
Dovozce a výrobce biopotravin Country Life chce růst díky franšízám.
Otakar Jiránek, Country Life
Otakar Jiránek, Country Life | Foto: Martin Svozílek, HN

Praha - Dovozce a výrobce biopotravin Country Life se chce začít rozšiřovat do ostatních měst v České republice prostřednictvím franšíz.

V letošním roce plánuje připravit jednotný vizuální styl a marketingovou podporu případným zájemcům o franšízy, samotná expanze přitom začne nejdříve v roce 2015.

Hospodářským novinám to řekl ředitel a od roku 2011 také stoprocentní majitel společnosti Otakar Jiránek.

Country Life nyní provozuje šest podnikových prodejen a tři restaurace fungující na principu samoobsluhy, zatím všechny v Praze a okolí (firma sídlí v Nenačovicích u Prahy).

Nejlepší výsledek v historii

Společnost loni dosáhla nejlepšího ekonomického výsledku ve své třiadvacetileté historii. Prodala zboží za více než 280 milionů korun a odhadem měla přes osm milionů čistého zisku.

Ještě ke konci roku 2012 však měla firma kumulovanou ztrátu dvacet milionů korun, podle Jiránka za ni mohou nešťastné události jako tunelování zaměstnancem či ekonomická krize v devadesátých letech. „Dnes máme asi šedesát procent této ztráty pokrytých. Pokud se letos bude dařit tak jako loni, tak bude pokryto všechno," říká Jiránek.

Podle něj to vypadá, že se trh s biopotravinami už vymanil z útlumu, který způsobila ekonomická krize, a poslední dva roky setrvale roste.

Čtvrtina jde do řetězců

V současné době má Country Life na trhu, jehož velikost odhaduje Jiránek na dvě miliardy korun, podíl zhruba deset procent.

Podle údajů Svazu Pro-Bio, který sdružuje výrobce a prodejce biopotravin a také ekologické zemědělce, působilo v Česku v roce 2012 celkem 17 velkoobchodů s biopotravinami. Kromě Country Life je jednou z nejstarších společností Pro-bio, která se vedle distribuce zabývá také ekologickým zemědělstvím.

Přibližně 25 procent prodaného zboží dodává Country Life obchodním řetězcům, dalších šedesát procent pak do specializovaných prodejen. Zbytek prodává ve vlastních prodejnách.

Čtěte více v dnešních Hospodářských novinách.

 

Právě se děje

Další zprávy