ČTĚTE VÍCE
Deník Aktuálně.cz upozornil jako první na možnost úpadku cestovní kanceláře I'm travelling. Projděte si exkluzivní zprávy:
- Klienti z Turecka jsou zpět. Někteří museli platit hotel
- První problémy CK jsou tu: I'm trvelling letí později
Kam pro pomoc?
- O návrat klinetů se bude starat Česká pojišťovna, u které je cestovní kancelář I'm travelling pojištěna.
- Nejlépe je obrátit se na asisteční službu "EuroAlarm" na čísle 221 860 640, která s klienty požadavky vyřídí.
Praha - Zhruba v půl osmé včera večer vyhlásila cestovní kancelář I'm travelling úpadek. Jde tak o první krach cestovky v této sezoně. Část klientů stále zůstává v Turecku a o jejich návrat se bude muset postarat Česká pojišťovna, u které je cestovní kancelář pojištěna.
"Majitel vyhlásil asi před půl hodinou úpadek," potvrdila deníku Aktuálně.cz pracovnice cestovní kanceláře okolo osmé večerní.
Končí i CK DETUR
I´m travelling je cestovní kancelář patřící firmě FBSK 1907. Ta provozuje i CK DETUR, která končí stejně, jako její "sestra".
Na problémy cestovní kanceláře již v pátek upozornil deník Aktuálně.cz. Tehdy kancelář na poslední chvíli zaplatila leteckému přepravci Travel Service ve čtyřech měnách splátku dluhu za dopravu klientů, a tak nakonec, i když se zpožděním, klienti odletěli z turecké Antalye.
Televize Prima zase v ten samý den informovala, že někteří klienti si v tureckém letovisku museli sami uhradit hotel.
Včera už I'm travelling byla nucena vyhlásit úpadek.
Turisté zůstali viset na Ruzyni
Firma Travel Service v podvečer neodbavila na pražském Ruzyňském letišti 60 klientů cestovní kanceláře I´m travelling na letu do tuniského Monastiru. Další let pro 153 zákazníků kanceláře do turecké Antalye, který se měl uskutečnit před půlnocí, měl být zrušen. I´m travelling nezaplatila společnosti Travel Service za přepravní služby, řekla mluvčí dopravce Vlaďka Dufková.
Během noci se ale nakonec vrátili jak klienti inkriminované cestovní kanceláře z Tunisu, tak i z Antalye.
Podle ministerstva zahraničí zůstává 300 až 400 lidí, kteří se měli domů vrátit v následujících dnech. Někteří z klientů již kontaktovali české velvyslanectví, které je s nimi ve spojení.
Klienti v zahraničí
Co nyní bude s klienty, kteří jsou v letoviscích? Pojišťovna, která kancelář pojistila - v tomto případě Česká pojišťovna - má 48 hodin od oficiálního oznámení úpadku na to, aby se postarala o návrat klientů ze zahraničí.
Lhůty pro náhradu škody i těm, kteří neodletí, jsou pak delší.
"V rámci repatriace jsme po dohodě s Travel Servicem už v noci přivezli zpět do republiky klienty z Tuniska a Turecka a nyní jsme v kontaktu s asistenční službou, která v tuto chvíli upřesňuje seznamy dalších klientů, kteří jsou v zahraničí. Předpokládáme, že půjde o několik set lidí, především na Rhodosu a na Krétě," uvedl pro Aktuálně.cz mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.
Klienti, kteří buď byli přímo poškození tím, že jejich dovolená byla nedobrovolně prodloužena, nebo tím, že na ni neodcestovali, mají půl roku na to, aby se přihlásili pojišťovně o náhradu škody. Musí k tomu vyplnit formulář pojišťovny, u níž je cestovka pojištěna.