Wuhan, Paříž - Získat pětiprocentní podíl na čínském trhu s auty hodlá společný podnik francouzského konsorcia PSA (peugeot a Citroën) s čínským výrobcem automobilů Dong Feng.
Dohoda o posílení partnerství byla uzavřena v čínském Wuhanu a oznámili ji předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Philippe Varin a předseda představenstva skupiny Dong Feng Motors (DFM) Xu Ping.
Nový plán počítá s tím, že se na čínský trh každoročně dostane nejméně jeden nový model na každou značku, celkem půjde o 12 nových modelů DPCA v průběhu příštích 5 let.
Peugeot a Citroën se chtějí zaměřit jednak na segment C, ve kterém se prodává skoro polovina vozů určených pro čínský trh a také na segment SUV, který zaznamenává rychlý růst.
Za 10 let budou emise u vyráběných vozů nižší o polovinu
Současně společný podnik zahrnuje plán takzvaných čistých vozů. Cílem je do roku 2020 snížit emise CO2 u vozů prodávaných v Číně o 50 %. DPSA se současně zavazuje vyvíjet hybridní vozy, od roku 2011 přijde s nabídkou Stop & Start a později bude následovat plně hybridní řada.
Pro splnění nových úkolů bude posílena průmyslová kapacita. PSA Peugeot Citroën a DFM se rozhodly otevřít ve Wuhanu třetí továrnu DPCA na výrobu automobilů o počáteční kapacitě 150 000 vozů. Tato továrna bude určena na výrobu vozů střední a nižší střední třídy a doplní továrnu 1, která brzy dosáhne maximální výrobní kapacity. Spuštění výroby se plánuje na rok 2013. Cílem je zvýšit výrobu DPCA z dnešních 450 000 vozů ročně na 750 000 v roce 2015.
DPCA pokračuje v rozvoji svých prodejních sítí Dongfeng Peugeot a Dongfeng Citroëni. Do roku 2012 budou mít obě značky koncesionářské zastoupení ve všech 300 největších čínských městech, které bude doplňovat síť několika set prodejních zástupců.