Praha - "S prodejními výsledky v Česku rozhodně nejsme spokojeni. Neodpovídají totiž historické roli, kterou Opel v Česku a na Slovensku hrál dlouhou dobu," říká Stephane Chauville, ředitel této značky pro Česko a Slovensko. Rozhovor pro Aktuálně.cz se uskutečnil během uvedení nového hatchbacku Opel Astra na tuzemský trh.
Aktuálně.cz: Kolik nových aster chcete v Česku prodat?
Chceme, aby se staly jedničkou na trhu kompaktních vozů. Myslíme si, že na to nová Astra určitě má. Navíc, má na co navazovat. Opel Astra a jeho bezprostřední předchůdce Opel Kadett jsou dodnes nejrozšířenějším zahraničním vozem v českém registru motorových vozidel.
A.cz: Vloni jste se mezi prodejci aut v Česku umístili až na 12. místě. Před vámi byl dokonce i Chevrolet, který také patří do koncernu GM. Jak jste s výsledky spokojeni?
Určitě nejsme. Výsledky Chevroletu komentovat nebudu, ale Opel určitě patří na jiné pozice.
A.cz: Myslíte, že na menším zájmu o vaše vozy se podepsala i situace v koncernu GM? Dlouho nebylo jasné, zda Opel zůstane pod jeho křídly či ne. Zákazníky mohla ta nejistota odrazovat…
Nemyslím si, že by to byl nějak podstatný problém. Na druhou stranu jsme určitě rádi, že už je teď budoucnost jasně daná. Nejsou ani problémy s penězi od bank, které uvěřily, že značka Opel je životaschopná.
A.cz: Kam byste tedy na žebříčku chtěli v příštích letech postoupit?
Rádi bychom se dostali tam, kam podle našeho názoru patříme, tedy určitě do první pětky, kde jsou v současnosti kromě suverénní škodovky další tradiční značky jako Ford, VW či Renault.
A.cz: Co by vám k tomu mělo nejvíce pomoci?
Chystáme zkvalitnění a rozšíření dealerské sítě. Nyní máme 22 dealerů, kteří prodávají naše vozy v 31 lokalitách. Počet lokalit máme v plánu letos zvýšit o deset, ale zatím není stanoveno, zda to vždy budou noví dealeři, nebo ti stávající rozšíří svá působiště. Samozřejmě budeme také zákazníkům nabízet čím dál širší paletu nových modelů.
Kdo je Stephane Chauville
- Francouz Stephane Chauville (44) pracoval ve Francii pro značku Ford, od roku 2001 potom pro značku Saab a v roce 2005 přešel do týmu Opel.
- Před příchodem do Česka byl prodejním a marketingovým ředitelem Saabu v Itálii.
- V Česku žije i s manželkou a třemi dětmi.
A.cz: Jak to bude s cenami vašich vozů. Promítlo se do nich například zvýšení sazby DPH?
Ne, vyšší sazba DPH se do cen nepromítla. Ceny našich produktů jsou v současné době, podle mého názoru, nastaveny i v porovnání s konkurencí velice dobře.
A.cz: Opel má ve svém portfoliu nabízených automobilů kromě těch s benzinovými či naftovými motory také vozy spalující CNG, v přípravě je také elektrický Opel Ampera. Už víte, na který z alternativních pohonů se v dohledné době více zaměříte?
My připravujeme třeba také vodíková auta. Zafira s pohonem na vodík už jezdí. Jenže, zatím nelze říci, co bude v budoucnosti dominantní. Spíše si myslím, že přechod od benzinu a nafty k dalším druhům pohonu bude velmi pozvolný. Trh se podle mého ještě nerozhodl, kterým směrem půjde. Jisté naopak je, že čím dál více poroste trh s menšími vozy a menšími motory.