reklama
 
 

České banky šetří, nově už i na propiskách

6. 5. 2009
Foto: Reuters
Optimalizace nákladů se zaměřila hlavně na provoz firem

Praha - Krizové plány tuzemských bankovních domů jdou do nejmenšího detailu. V rámci úsporných opatření tak srazily takřka na nulu i rozpočty na kancelářské potřeby.

Šetříme, kde se dá, říkají. "Banky dostaly z centrál příkaz, aby letos v lednu a únoru nenakupovaly žádné kancelářské potřeby, případně jen to nejnutnější. Výsledkem je, že naše tržby od bank jsou v tomto období na minimu," řekl zástupce obchodního ředitele dodavatele kancelářských potřeb Activa Martin Holoubek.

Další firmy potvrzují podobné zkušenosti. "V souvislosti s krizí lze sledovat změny nákupního chování bankovního sektoru. Je nezpochybnitelné, že se banky snaží nalézt způsoby, jak ušetřit. Šetří zejména na výrobě formulářů, propagačních předmětů, reklamních letáků a dalších tiskovin," uvedl obchodní ředitel pro korporátní zákazníky specialisty na kancelářské potřeby Office Depot Roman Tuzar.

Banky o svých úsporách jen nerady mluví, škrty v rozpočtech na kancelářské produkty přiznaly jen některé.

"Optimalizace nákladů se zaměřila především na náklady provozní, tedy včetně kancelářských a personálních. Důraz klademe i na efektivní využívání stávajících zdrojů," reagoval mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek.

Například Česká spořitelna nechtěla dramatický propad výdajů na kancelářské služby komentovat. "Kontrola nákladů pro nás byla vždy důležitá. Již léta pracujeme na omezení plýtvání. Naši nákladovou politiku máme dlouhodobě pod kontrolou, aby neměla nepříznivý dopad na naše služby, produkty a klientské pohodlí," sdělila za banku Kristýna Havligerová.

Původní verzi článku najdete ZDE
 

autor: Petra Pelantová, Euro.cz | 6. 5. 2009

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama