Česká reklama: Dvacetimiliardový trh

ČTK, mid
27. 1. 2006 0:00
Praha - Hrubé výdaje firem na televizní reklamu loni ve srovnání s rokem 2004 vzrostly o 17 procent, tedy zhruba o tři miliardy korun.

Podle ceníků bez započítání slev, výměnných obchodů a bonusů tak firmy vydaly na reklamu 20,4 miliardy korun. Vyplývá to z informací mediální agentury ARBOmedia.

Nova si ukrojila maximum

Největší podíl reklamních investic směřoval na Novu (66,4 procenta). Podíl Primy byl loni 20,9 procenta hrubých rozpočtů. U České televize, v níž objem reklamy upravuje zákon na procento vysílacího času, to bylo 12,6 procenta.

Celkem celoplošné televize loni odvysílaly 202.266 reklamních spotů. V průměru mohl divák sledovat denně 3,5 hodiny reklam, což je o půlhodinu a 73 spotů více než o rok dříve. "Celkový odvysílaný reklamní čas vzrostl o 16,5 procenta," uvádí se ve zprávě ARBOmedia, která prodává reklamní čas ve vysílání ČT.

Nejvíce investoval do reklamy Danone

Podle analýzy agentury zůstaly i loni nejsilnějšími televizními inzerenty společnosti z potravinářského a drogistického sektoru. Největším TV inzerentem se s výrazným náskokem opět staly společnosti Danone Group, pod níž patří firmy Danone, Opavia LU a Želetavské sýrárny; celkem odvysílaly o více než 2000 spotů více než Procter & Gamble na druhém místě.

Procter & Gamble se přitom stal skokanem loňského roku, tedy společností, jejíž investice do televizní reklamy meziročně nejvíce narostly. Třetí pozici mezi televizními inzerenty zaujala společnost Nestlé.

Co se týče reklamy na jeden produkt, nejčastěji se na obrazovkách objevil spot propagující čisticí prostředek Cillit, který vyrábí společnost Reckitt Benckiser. Na obrazovkách se loni objevil celkem 1308krát.

 

Právě se děje

Další zprávy