reklama
 
 

Češi jsou svým supermarketům věrnější než jiné národy

31. 5. 2010 13:20
Změnit svou oblíbenou prodejnu kvůli slevám je ochotno jen 67 procent Čechů. Ale 85 procent Italů.

Brno - Když už si Češi vyberou "svůj" super nebo hypermarket, jsou mu věrnější než jiné evropské národy. Například výhodné slevy by jich ke konkurenci nalákaly méně než Němců, Španělů nebo třeba Slováků. Zjistila to při svém průzkumu Barometr 2010 ve dvanácti zemích úvěrová společnost Cetelem.

Zatímco věrnost vybrané prodejně by výhodné slevy podkopaly u 83 procent Rusů, 85 procent Italů nebo 77 procent Španělů, jen 67 procent Čechů by kvůli nim zamířilo jinam než obvykle.

A podobně jsou na tom u ještě svůdnějších praktik - akčních nabídek určených pouze pro věrné zákazníky. Ty by zabraly na 63 procent Čechů, ale na 82 procent Maďarů,  80 procent Němců a 78 procent Italů.

Polovina nakupujících by se obešla bez prodavačů

Podle zjištění průzkumu slyší Češi na slevy stále více. "Není žádným překvapením, že si spotřebitelé v době krize vybírají zboží především podle ceny. Hledají i nejlepší poměr mezi kvalitou a cenou. Velkou roli v nákupním rozhodování hrají i doplňková kritéria, jako je nabídka prodávaného zboží či to, aby byla prodejna v blízkosti bydliště," doplnil Václav Horák, generální ředitel společnosti Cetelem.

Argument velmi nízké ceny ale není tak silný, aby byli Češi ochotni slevit z komfortu nakupování. Když si měli vybrat, jaké změny by ve své oblíbené prodejně ve jménu snížení cen přijali, v drtivé většině zvolili možnost úspornějších obalů výrobků a jejich úspornější vystavení.

Polovina dotázaných by se zřekla pokladních i prodavačů a odbavila svůj nákup sama v automatu, pokud by to snížilo výslednou cenu. Vůbec by je ale nelákalo omezení sortimentu či snad zhoršení kvality zboží.

autor: Veronika Skálová | 31. 5. 2010 13:20

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama